صوتی و تصویری

مجموعه تلویزیون های 2024 سامسونگ شامل هوش مصنوعی می شود

سامسونگ مجموعه ای از تلویزیون های 2024 خود را در CES 2024 معرفی کرد. تلویزیون‌های 8K جدید آن دارای ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، از جمله فناوری ارتقاء مقیاس (برای کمک به کمبود محتوای 8K بومی)، و ادعا می‌کند که یک مدل OLED «بدون تابش خیره‌کننده» در اتاق‌های روشن و تاریک به همان اندازه شفاف به نظر می‌رسد.

تلویزیون‌های نقطه کوانتومی جدید سامسونگ دارای فناوری ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که این شرکت امیدوار است مصرف‌کنندگان کنجکاو را وادار به پرداخت پریمیوم برای تلویزیون 8K کند. با توجه به اینکه اکثر ارائه دهندگان محتوا در حال حاضر فاقد گزینه های پخش بومی 8K هستند، ویژگی AI Upscaling Pro سامسونگ در تلویزیون QN900D (65 تا 85 اینچی) می تواند با تبدیل محتوای 4K به 8K یا رسانه HD / SD به 4K کمک کند.

این شرکت می‌گوید که QN900D “باریک‌ترین و پریمیوم‌ترین تلویزیون 8K است که تا کنون به بازار آمده است”. علاوه بر افزایش وضوح، تلویزیون دارای ترفندی برای تشخیص زمان تماشای ورزش و کمک به ردیابی توپ بازی روی صفحه است. یکی دیگر از ویژگی های الگوریتمی، Real Depth Enhancer Pro، به تقویت کنتراست بین پیش زمینه و پس زمینه، از جمله در محتوای سریع مانند مسابقات اتومبیل رانی کمک می کند.

تلویزیون‌های جدید QLED (8K و 4K) و OLED سامسونگ همچنین دارای Active Voice Amplifier Pro هستند، نسخه پیشرفته‌تری از یک ویژگی موجود که می‌تواند دیالوگ و جلوه‌های صوتی کلیدی را برای صدای فراگیرتر تقویت کند. علاوه بر این، حالت سفارشی‌سازی هوش مصنوعی از شما می‌خواهد هنگام تنظیم تلویزیون، “تصویر دلخواه” خود را در مجموعه‌ای از صحنه‌ها انتخاب کنید. سپس از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه ای که در حال تماشای آن هستید استفاده می کند و بر اساس ترجیحات شما تصویر را بهینه می کند.

این شرکت همچنین یک تلویزیون 8K QLED (احتمالا ارزان‌تر) به نام QN85D را عرضه می‌کند که فاقد ویژگی‌های تبدیل هوش مصنوعی فانتزی است. در همین حال، خط تولید 4K NEO QLED این شرکت شامل QN90D (43 تا 98 اینچ) و QN85D (55 تا 85 اینچ) است. سامسونگ همچنین مدل‌های OLED جدیدی را برای سال 2024 دارد، از جمله S90D و S95D (هر دو 55 تا 77 اینچی). مورد دوم شامل فناوری “OLED Glare Free” این شرکت است که ادعا می کند به شما امکان می دهد “از بهترین تجربه مشاهده ممکن در اتاق های روشن و تاریک لذت ببرید.”

سامسونگ می گوید این ویژگی بر زاویه دید یا کنتراست تصویر تأثیر نمی گذارد و می تواند رنگ های استاندارد تأیید شده توسط پنتون را به تصویر بکشد. S95D دارای یک پنل 4K با فرکانس 144 هرتز بوده و ضخامت آن کمتر از 11 میلی متر است. پیشنهادات این شرکت در سال 2024 همچنین شامل “گزینه‌های صفحه نمایش فوق‌العاده بزرگ‌تر از همیشه” است، از جمله مدل‌های 98 اینچی در سری‌های Neo QLED 8K و 4K، QLED 4K و Crystal UHD.

با این حال، یکی دیگر از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مشکل قابل تشخیص‌تر شدن پیکسل‌ها با افزایش اندازه صفحه نمایش را برطرف می‌کند. ویژگی Supersize Picture Enhancer سامسونگ از ارتقاء AI برای افزایش وضوح درک شده و کاهش نویز قابل مشاهده در هر پیکسل استفاده می کند تا به جابجایی نقاط بزرگتر تلویزیون های بزرگتر کمک کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا