صوتی و تصویری

سامسونگ اولین پنل شفاف MicroLED جهان را در CES 2024 معرفی کرد

در CES همیشه شگفتی‌های زیادی وجود دارد و در جریان رویداد First Look، سامسونگ اولین نمایشگر MicroLED شفاف جهان را به نمایش گذاشت. در حالی که هنوز هیچ صحبتی در مورد هزینه آن یا زمانی که این فناوری به دستگاه‌های خرده‌فروشی راه پیدا می‌کند، وجود ندارد، سامسونگ نه یک بلکه سه نمایشگر شفاف MicroLED با طراحی‌های کمی متفاوت را به نمایش گذاشت.

دو تا از واحدهای نمایشی دارای شیشه‌های رنگی بودند که نادیده گرفتن اشیاء بالقوه در پشت پنل‌ها را آسان‌تر می‌کرد، در حالی که یکی دیگر به نظر شفاف به‌اندازه شیشه‌های معمولی بود و در عین حال طراحی بدون قاب را نیز داشت. توصیف اثری که نمایشگرهای میکرو OLED شفاف سامسونگ دارند، به سختی قابل توصیف است، زیرا محتوا تقریباً شبیه یک هولوگرام است که در هوا شناور است. تمام واحدهای نمایشی مستقل بودند و فقط یک سانتی متر ضخامت داشتند، که حتی بیشتر به توهم یک صفحه نمایش شناور می افزاید.

علاوه بر این، به دلیل تراکم پیکسلی بالای MicroLED ها، تصاویر نیز فوق العاده واضح به نظر می رسند. به گفته یکی از نمایندگان سامسونگ، از آنجایی که نمایشگرهای شفاف MicroLED در مقایسه با پنل‌های OLED شفاف روشنایی بیشتری دارند، نور محیط نیز کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. خبر بد این است که با توجه به محصول فعلی تلویزیون‌های MicroLED غیرشفاف سامسونگ که در حال حاضر قیمتی معادل 150000 دلار برای مدل 110 اینچی دارند، تا زمانی که این نمایشگرهای جدید تقریباً مقرون به صرفه شوند، زمان زیادی طول خواهد کشید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا