گجت و پوشیدنی

توپ رباتیک سامسونگ Ballie با ظاهری جدید و پروژکتور داخلی معرفی شد

در CES 2024، سامسونگ رباتی به نام Ballie را به نمایش گذاشت که یک پروژکتور در آن تعبیه شده است. با این حال، جالب است که طبق گزارش واشنگتن پست، سامسونگ گفته است که کره رباتیک در واقع در طول سال برای فروش در دسترس خواهد بود.

اولین بار در سال 2020 شاهد عرضه اولیه Ballie بودیم. هنگامی که در آن زمان معرفی شد، بالی به عنوان یک دستیار خانگی و دستیار تناسب اندام بالقوه، با مهارت های پیچیده ای مانند باز کردن پرده های هوشمند و روشن کردن تلویزیون ارائه شد. همچنین قرار بود اگر ببیند فردی افتاده و بلند نشده است بتواند کمک بگیرد.

به نظر می رسد در چهار سال، بالی پیشرفت های خوبی داشته است. به گفته واشنگتن پست، اکنون به اندازه توپ بولینگ بوده و دارای حسگر فضایی لیدار و پروژکتور 1080p است. دومی شامل دو لنز است و به ربات اجازه می دهد فیلم ها، تماس های ویدیویی و “سلام” را روی سطوح اطراف خود نمایش دهد. در ویدیویی که در حین سخنرانی نمایش داده شد، Ballie با نمایش کلمه “Welcome” و همچنین نمایش یک کنفرانس تلفنی، ویدیوی تمرین و محتویات یک رایانه در نزدیکی خود، مانند یک صفحه ثانویه، به کاربری که به خانه خود بازمی گردد، خوش آمد می گوید.

سامسونگ همچنین با صحبت کردن با آن و همچنین از طریق پیامک به مردم نشان داد که بالی را کنترل می کنند. بالی در پاسخ‌های خود، کلیپ‌هایی از آنچه می‌دید ارسال می‌کرد (مانند فعالیت حیوان خانگی رها شده در خانه). مانند مدل قبلی، ربات جدیدتر می‌تواند به‌طور خودکار چراغ‌ها و ابزارهای متصل و همچنین وسایل غیرمتصل را با فرستنده مادون قرمز خود روشن یا خاموش کند.

بالی یادآور محصول مشابهی بود که ال‌جی در سال 2016 به نام Rolling Bot آن را به نمایش گذاشت، اما آن دستگاه کوتاه مدت هرگز وارد بازار نشد. باور اینکه سامسونگ این محصولات را در سال 2024 بفروشد بسیار سخت است، اما هیچ جزئیاتی فراتر از آنچه به The Post گفته است به اشتراک گذاشته نشده و قیمت آن نیز هنوز فاش نشده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا