در نمایشگاه CES 2024، سامسونگ از یک صفحه نمایش کاملاً جدید برای هدست های XR رونمایی کرد که دارای فناوری بسیار جالبی است: OLEDOS یا OLED on Silicon. ظاهراً این اولین نمایشگر OLEDOS جهان با ساختار زیرپیکسلی RGB اس که با استفاده از مواد آلی بر روی ویفر سیلیکونی ایجاد می شود.

قطر آن 1.03 اینچ بوده و شرکت قول داده که تراکم 3500ppi فوق العاده دارد. در حالی که سامسونگ رزولوشن آن را ذکر نکرده است، برخی ریاضیات سریع آن را حدود 2550 در 2550 پیکسل نشان می دهد. هدست‌های XR البته از دو مورد از این هدست‌ها یکی برای هر چشم استفاده می‌کنند.

از آنجایی که این دستگاه به منبع نور جداگانه نیاز ندارد، OLED و غیره است، سامسونگ وعده‌های بصری واقعی را می‌دهد. متأسفانه این شرکت نسبت به نرخ تازه سازی نمایشگر بی توجه مانده است. این صفحه نمایش توسط eMagin، یک سازنده نمایشگر OLEDOS مستقر در آمریکا ساخته شده که سامسونگ چند ماه پیش آن را خریداری کرد. eMagin در ساخت کلاه ایمنی و عینک دید در شب برای مصارف نظامی تخصص دارد و همچنین از پنل های OLEDOS مانند این استفاده می کند.

معرفی یک نمایشگر جدید سامسونگ معمولاً به این معنی است که این شرکت بعداً از آن حداقل در یکی از محصولات خود استفاده خواهد کرد، بنابراین ما فکر می کنیم هدست XR سامسونگ در راه است. البته با توجه به اینکه اپل در حال حاضر با هدست Vision Pro خود که عرضه آن از 2 فوریه آغاز می شود، در بازی حضور دارد، این امری غیر از تعجب است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *