نرم افزار و اینترنت

پایان پروژه ناتمام بنیانگذاران اینستاگرام؛ اپلیکیشن Artifact تعطیل شد

آرتیفکت، اپلیکیشن خبری پرهیاهو از بنیانگذاران اینستاگرام کوین سیستروم و مایک کریگر، کمتر از یک سال پس از راه‌اندازی، خاموش می‌شود. سیستروم در یادداشتی در Medium گفت که ویژگی‌های “خواندن اخبار اصلی” این برنامه تا پایان فوریه آنلاین خواهد بود، اما فوراً قابلیت‌های ارسال نظر و ارسال را حذف می‌کند.

علاوه بر تیم مؤسس معروف خود، این اپلیکیشن به دلیل ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین توانایی‌های کامنت‌گذاری و ارسال مانند Reddit معروف بود. این اپلیکیشن مورد ستایش روزنامه‌نگارانی قرار گرفته بود که از ویژگی‌های خبرنگار پسند مانند صفحات نویسنده اختصاصی قدردانی می‌کردند و در اپ استورهای اپل و گوگل به‌طور برجسته‌ای به نمایش درآمده بود.

اما پس از یک سال کار، به نظر می‌رسد که سیستروم و کریگر با بسیاری از مبارزات مشابه بنیانگذاران اپلیکیشن‌های خبری پرهیاهو پیش از خود مواجه شدند. سیستروم نوشت: “ما چیزی ساخته‌ایم که گروه اصلی از کاربران آن را دوست دارند، اما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار به اندازه‌ای بزرگ نیست که سرمایه‌گذاری مداوم در این راه را تضمین کند.”

در حالی که او نگفته است که در آینده چه کاری ممکن است انجام دهد، یادداشت سیستروم اشاره می کند که در مقطعی پروژه جدیدی متمرکز بر هوش مصنوعی را آغاز کند. او نوشت: “من شخصاً برای ادامه ساختن چیزهای جدید هیجان زده هستم، اگرچه فقط زمان نشان می دهد که چه چیزی ممکن است باشد.ما در دوران هیجان انگیزی زندگی می کنیم که هوش مصنوعی تقریباً هر چیزی را که لمس می کنیم در حال تغییر است و فرصت ها برای ایده های جدید نامحدود به نظر می رسد.” در این میان، طرفداران Artifact چند هفته دیگر فرصت دارند تا قبل از اینکه برنامه برای همیشه آفلاین شود، تیترها را بررسی کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا