نرم افزار و اینترنت

کروم اواس بزودی به شما امکان کنترل ماوس و کیبورد را با حرکات صورت می دهد

گوگل بسیاری از ویژگی‌های جدید را در ChromeOS 117 معرفی کرد و طراحی “Material You” اندروید، شارژ تطبیقی و بسیاری موارد دیگر را به Chromebookها اضافه کرد. در به‌روزرسانی‌های آینده ChromeOS، گوگل روی بسیاری از جنبه‌های مهم دیگر ChromeOS، مانند بهبود تنظیمات دسترسی در دستگاه‌های کروم بوک، تمرکز خواهد کرد.

اولین دسته از بهبودهای دسترسی ممکن است به شکل کنترل ماوس و صفحه کلید با حرکات صورت باشد. دسترسی‌پذیری ممکن است یکی از بهترین ویژگی‌های ChromeOS نباشد، اما تنها راه برای ترغیب افراد دارای معلولیت به استفاده از رایانه است. کنترل ماوس و صفحه کلید با حرکات صورت نیز برای افراد دارای توانایی های متفاوت، به ویژه افرادی که بازو ندارند، هدف قرار می گیرد.

همانطور که توسط cr_C2cv@ در X (توئیتر سابق) مشاهده شد، این ویژگی “Face tracking” نامیده می‌شود و می‌توان آن را در زیر تنظیمات مکان‌نما و صفحه لمسی هنگامی که برای همه ارائه می‌شود، پیدا کرد. اگر کاربر کروم بوک هستید، از قبل مجموعه‌ای عالی از تنظیمات دسترس‌پذیری دارید که استفاده از ChromeOS را آسان‌تر می‌کند، از جمله زیرنویس‌های زنده، حالت کنتراست بالا، حالت خواندن، صفحه‌خوان، و بسیاری موارد دیگر. قابلیت ردیابی چهره افزوده مفیدی به لیست گزینه‌های دسترس‌پذیری در حال حاضر موجود است و استفاده از کروم بوک را آسان‌تر می‌کند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا