نرم افزار و اینترنت

امکان انتخاب موتور جستجوی پیش فرض در گوگل پیکسل لانچر فراهم شد

مانند سایر لانچرهای محبوب اندروید، Pixel Launcher دارای یک عملکرد جستجوی یونیورسال بوده که می‌تواند تنظیمات، برنامه‌ها، مخاطبین و آنلاین گوشی شما را در یک مکان مناسب جستجو کند. در انتشار Android 14 QPR 2 Beta 3، یک نسخه جدید از لانچر مذکور و یک منوی تنظیمات پنهان بسیار جالب به نام “Search Engine” است. توضیحات آن کاملاً واضح و سرراست است؛ اپلیکیشنی را که برای جستجوی وب استفاده می کنید، انتخاب کنید. این روی جستجو و محتوای صفحه اصلی شما تأثیر می گذارد.

در این مرحله همه اینها حدس و گمان است، اما به نظر می رسد که دستگاه های پیکسل به زودی می توانند موتور جستجوی سطح سیستم خود را از گوگل به چیزی دیگر مانند بینگ یا DuckDuckGo مبادله کنند. این اطلاعات توسط @Nail_Sadykov در ایکس (توییتر سابق) منتشر گردید و این تاپیک همچنین حاوی برخی از اکتشافات جالب مشابه مربوط به مرورگر کروم است. ظاهراً، کاربران فلگ های مشابه “انتخاب موتور جستجو” را در مرورگر و متن همراه آن پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد تنظیم فلگ ها بر تجربه “اول اجرا” تأثیر می‌گذارد و به کاربر امکان انتخاب موتور جستجو را می‌دهد.

البته، این راه را به روی انواع حدس و گمان های احتمالی باز می کند، اما مایلیم به شما یادآوری کنیم که گوگل در حال حاضر درگیر یک پرونده بزرگ ضد انحصار بوده که توسط وزارت دادگستری آمریکا و دادستان های کل هشت ایالت شکایت کرده است. این پرونده ادعا می‌کند که گوگل 90 تا 95 درصد انحصار بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد و تقریباً تمام راه‌هایی را که مصرف‌کنندگان ممکن است موتور جستجوی متفاوتی را پیدا کنند، در اختیار دارد. با توجه به اینکه غول جست‌وجو همچنان سالانه 10 میلیارد دلار به اپل می‌پردازد تا گوگل را در iOS به‌طور پیش‌فرض نگه دارد، می‌توانید ببینید که چگونه می‌توان برای این موضوع اقدام کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا