موبایل و تبلت

مینی کامپیوتر جدید Ayaneo شبیه یک NES قدیمی است

در ماه نوامبر، Ayaneo مینی کامپیوتر AM01 شبیه به کامپیوتر مکینتاش عرضه کرد، اما گنجاندن تراشه های قدیمی تر AMD دقیقاً هیچ جایزه قدرتی را دریافت نمی کرد. اکنون، AM02 با طراحی اصلاح‌شده الهام‌گرفته از NES و تراشه بسیار بهتر، از راه رسید.

این یک مینی کامپیوتر واقعاً بامزه است؛ فرم فاکتور جعبه ای دوران NES بسیار لذت بخش است و حتی می توانید یک کنترلر به سبک 8BitDo SNES و صفحه کلید Nuphy مقیاس خاکستری برای همراهی با آن سفارش دهید و سفر نوستالژی را کامل کنید. اکثر ویژگی‌های مدرن، مانند پورت‌های USB-C و پورت‌های HDMI، پشت درب جلویی پنهان شده‌اند، اگرچه یک صفحه نمایش لمسی چند منظوره کوچک در بالا وجود دارد.

با این حال، در داخل AM02، شباهت‌های کنسول دهه 1980 نینتندو به پایان می‌رسد. این یک کامپیوتر است که در مقایسه با AM01 باید تجربه ای چشمگیرتر را ارائه دهد. هر دستگاه شامل یک پردازنده AMD Ryzen 7 7840HS بوده که کمی قدرتمندتر از دستگاه پرچمدار دستی شرکت Kun است. به عبارت دیگر، باید بتواند اکثر بازی های مدرن AAA را در تنظیمات متوسط یا حتی در برخی موارد بالاتر اجرا کند. AM01، کم و بیش، یک ماشین شبیه‌سازی بود که پس از دوران Gamecube منقرض شد.

در مورد مشخصات مربوطه، می‌توانید AM02 را با حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 تجهیز کنید، اما می‌توان آن را تا 64 گیگابایت ارتقا داد. همچنین با حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD با ظرفیت تا 8 ترابایت عرضه می شود. حتی یک سیستم خنک کننده مدرن، یک پورت USB-C، یک دسته پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت و یک جک 3.5 میلی متری صدا وجود دارد.

همچنین معمایی وجود دارد که صفحه نمایش لمسی برای چه مواردی استفاده خواهد شد. Ayaneo صرفاً آن را به عنوان یک ساعت نشان می دهد، اگرچه “تجربه های گیم پلی منحصر به فرد” را تبلیغ کرده است. حداقل، باید راهی جدید برای غواصی در منوها، تنظیم تنظیمات و انتخاب بازی ها ارائه دهد. با این حال، یک کنترلر یا صفحه کلید احتمالا کارآمدتر خواهد بود. به طور طبیعی، افزایش قدرت با افزایش هزینه مرتبط است. قیمت AM02 برای کسانی که پیش خرید می کنند از 440 دلار و برای بقیه از 500 دلار شروع می شود.  در غیر این صورت، بسته به رم و گزینه های ذخیره سازی، قیمت ها از 530 تا 770 دلار متغیر است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا