نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت 16 گیگابایت رم برای ویژگی های هوش مصنوعی ویندوز تعیین کرد

گزارش تحقیقات بازار TrendForce نشان می‌دهد که مایکروسافت 16 گیگابایت را به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز کامپیوترهای هوش مصنوعی تعیین کرده است. اینکه بگوییم مایکروسافت نقشی اساسی در مشخصات سخت افزاری کامپیوتر دارد، دست کم گرفتن است. امسال شاهد معرفی اولین کامپیوترهای هوش مصنوعی یا کامپیوترهایی با شتاب هوش مصنوعی برای چندین ویژگی جدید بومی ویندوز 11 23H2، عمدتاً مایکروسافت کوپایلت هستیم.

از لحاظ ظاهری، بیشترین توجه مایکروسافت روی کوپایلت بوده، زیرا به دنبال ادغام ربات چت هوش مصنوعی است که کارها در کامپیوتر را خودکار و تولید کند. در واقع، مایکروسافت حتی برای یک دکمه Copilot اختصاصی روی کیبوردهای کامپیوتر در امتداد خطوط کلیدی که منوی استارت را نشان می‌دهد، قرار داده است. بزرگترین حرکت این شرکت با Copilot، معرفی Copilot Pro در سال 2024 خواهد بود؛ یک دستیار هوش مصنوعی یکپارچه با آفیس و 365، که شرکت قصد دارد آن را به تنهایی به صورت اشتراک بفروشد.

علاوه بر شتاب مبتنی بر ابر، ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی مایکروسافت به برخی از مشخصات سخت‌افزاری اولیه برای شتاب محلی متکی هستند. یکی از آنها البته NPU است که با تقویت هوش مصنوعی اینتل و هوش مصنوعی Ryzen از AMD با آخرین پردازنده های موبایل معرفی شده اند. نیاز دیگر حافظه رم خواهد بود. شتاب هوش مصنوعی یک عملیات بسیار حساس به حافظه است و LLM ها به مقدار قابل توجهی حافظه با دسترسی مکرر سریع نیاز دارند.

بنابراین مایکروسافت 16 گیگابایت به عنوان حداقل مقدار حافظه رسید که نه تنها برای شتاب بومی، بلکه برای کار کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot مبتنی بر ابر نیز وجود دارد. باید دید که لپ تاپ های 2024 16 گیگابایت را به عنوان مشخصات حافظه پایه خود تنظیم می کنند. و برای نوت‌بوک‌های تجاری بسته به نیازهای سازمانی تا 32 گیگابایت یا حتی 64 گیگابایت مقیاس دارند. توسعه به ویژه برای صنعت DRAM نویدبخش است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا