اگر می‌خواهید با دوستان بازی‌های رایانه‌ای یا سخت‌افزار خود در مورد اینکه چه کسی بزرگ‌ترین هارد دیسک را دارد، به خود ببالید، به لطف اعلامیه جدید سیگیت، ممکن است به زودی به آن دست یابید. این شرکت به تازگی پلتفرم هارد دیسک جدیدی را معرفی کرده که آن را Mozaic 3+ می نامد. به‌طور خلاصه، سیگیت می‌گوید این پلتفرم دارای تعدادی پیشرفت در فناوری است که امکان ساخت هارد دیسک‌های 30 ترابایتی را فراهم می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی Seagate آمده است که پلتفرم جدید Mozaic 3+ در مجموعه هارد دیسک های Exos این شرکت استفاده خواهد شد. در حالی که این محصولات ابتدا برای “مشتریان ابری” در سه ماهه اول سال 2024 عرضه می‌شوند، TechRadar گزارش داده که طبق گفته COO BS Teh این شرکت، نسخه‌های 30 ترابایتی در نهایت به عموم فروخته خواهد شد.

درایوها همچنین برای استفاده نیازی به سخت افزار تخصصی ندارند، که در تئوری به این معنی است که می توانید به سادگی یکی از این درایوهای 30 ترابایتی را در رایانه خود قرار دهید. سیگیت ادعا می کند که توانسته است با ترکیب یک سری فناوری های جدید به این رکورد جدید ظرفیت هارد دیسک برسد. یکی از آنها استفاده از چیزی است که این شرکت می گوید “ساختار ابرشبکه آهن-پلاتین پیشگام، که به طور قابل توجهی قدرت مغناطیسی رسانه دیسک را افزایش می دهد.”

همچنین از یک “لیزر نانوفوتونیکی” استفاده می‌کند که یک نقطه گرمای بینهایت کوچک را روی سطح رسانه تولید می‌کند تا داده‌ها را به‌طور قابل اعتماد بنویسد. سیگیت می‌افزاید که Mozaic 3+ از “کوچک‌ترین و حساس‌ترین حسگرهای خواندن میدان مغناطیسی جهان” برای خواندن اطلاعات روی دیسک‌های سخت استفاده می‌کند. همچنین دارای یک کنترلر یکپارچه 12 نانومتری است که شرکت ادعا می کند “تا 3 برابر عملکرد نسبت به راه حل قبلی” ارائه می دهد.

همه اینها به این معنی است که هارد دیسک 30 ترابایتی جدید Exos دارای 10 صفحه است که هر کدام 3 ترابایت داده را ذخیره می کند. با این حال، سیگیت ادعا می‌کند که در آینده، نسخه‌های پیشرفته‌تر پلتفرم Mozaic می‌توانند حجم فضای ذخیره‌سازی دیتا را به 4 ترابایت یا حتی 5 ترابایت افزایش دهند. جالب اینجاست که هزینه هر ترابایت در واقع در مقایسه با مدل های دیگر ارزان تر خواهد بود. درایوهای جدید Exos از بسیاری از فناوری‌های موجود سیگیت استفاده می‌کنند که باید این درایوها را مقرون به صرفه‌تر کند.

در حالی که سیگیت هنوز قیمت این درایوهای جدید Mozaic 3+ Exos را فاش نکرده، تک رادار تخمین زنده که زمانی که برای کاربران نهایی به فروش می‌رسند، قیمت آنها می‌تواند تا 450 دلار باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *