به دنبال معرفی کارت های گرافیک جدید مبتنی بر RTX انویدیا، امروز اینتل پردازنده های جدید نسل یازدهم سری Core H خود را به طور رسمی معرفی کرده است. طبق معمول، این پردازنده های 45 وات هستند و با سری H35 که این ژانویه در ژانویه معرفی شده متفاوت است، اگرچه می توان آنها را به 35 وات پیکربندی کرد.

پردازنده های جدید سری H براساس فرایند 10 نانومتری SuperFin اینتل ساخته شده اند و تمام پیشرفت های پردازنده های Tiger Lake که از قبل در دسترس بوده را شامل می شوند. این موارد شامل 20 خط PCIe 4.0 برای مجموع 44 مسیر PCIe (حداکثر 24 مسیر PCIe 3.0)، پشتیبانی از تاندربولت 4 با سرعت انتقال 40Gbps و گرافیک Iris Xe با 32 واحد اجرای (EU) است. همچنین از حافظه DDR4-3200، حافظه H20 Intel Optane، کارت های Killer Wi-Fi 6E اینتل پشتیبانی می شود.

گل سرسبد این سری پردازنده Intel Core i9-11980HK است که برای اورکلاک آنلاک شده و دارای هشت هسته و 16 رشته است. همچنین نه تنها در یک هسته بلکه در دو هسته قادر است تا 5.0 گیگاهرتز را افزایش دهد. حداکثر توربوی تمام هسته ای آن 4.5 گیگاهرتز است. همچنین یک نوع بدون پشتیبانی از اورکلاک و با سرعت کلاک کمی پایین تر وجود دارد. بعلاوه می توانید ببینید که حتی در انتهای پایین تر از صفحات حداقل شش هسته و 12 رشته وجود دارد و گرافیک یکپارچه با سرعت های مشابه در سراسر صفحه اجرا می شود.

از نظر خلاقیت، اینتل قول 22 درصد بهبود نسبت به نسل قبلی را می دهد. اینتل با مقایسه Intel Core i9-11980HK و Ryzen 9 5900HX، ادعا می کند تا 24 درصد عملکرد بالاتر، به ویژه در ویرایش تصویر در فتوشاپ از خود نشان می دهد. همچنین ادعا می کند 18 درصد عملکرد ویرایش فیلم بهتر در Adobe After Effects و 19 درصد بهبود روند کار بهره وری مایکروسافت آفیس دارد.

علاوه بر پردازنده های اصلی، اینتل مدل های جدید vPro و همچنین پردازنده های ورک استیشن های جدید Xeon W-11000 را برای متخصصان معرفی کرد. این پردازنده ها از بسیاری از فناوری های مشابه استفاده می کنند اما از پلتفرم vPro اینتل ، SIPP و TXT پشتیبانی می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *