نرم افزار و اینترنت

واتس اپ در حال آزمایش ویژگی اشتراک گذاری فایل مانند Quick Share است

گوگل و سامسونگ اخیرا سیستم اشتراک گذاری فایل پیش فرض اندروید یعنی Nearby Share را ارتقا داده و نام آن را به Quick Share تغییر داده اند. این ویژگی جدید باید به اشتراک گذاری یکپارچه فایل بین گوشی های اندرویدی و رایانه هایی که از سیستم عامل کروم و ویندوز استفاده می کنند، اجازه دهد.

در همین حال، واتس اپ در حال آزمایش یک ویژگی جدید برای به اشتراک گذاری فایل ها با مخاطبین نزدیک است. این ویژگی که توسط WABetaInfo در آخرین نسخه بتای اندروید واتس اپ کشف شده، از بلوتوث برای انتقال فایل استفاده می کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های تا اندازه 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارند، که در مقایسه با روش‌های سنتی مانند ارسال فایل‌ها از طریق چت یا استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری، گزینه‌ای سریع‌تر و راحت‌تر را ارائه می‌دهد.

WABetaInfo توضیح داد که هر دو کاربر باید در بخش “Share Files” برنامه باشند تا انتقال کار کند، و باید تا پایان انتقال در آنجا بمانند. این روش همچنان از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند و اطمینان حاصل می کند که اشتراک گذاری فایل به اندازه روش استاندارد واتس اپ ایمن است. جالب اینجاست که کاربران برای شروع به اشتراک گذاری باید گوشی خود را تکان دهند.

جنبه حریم خصوصی به خوبی مدیریت می شود، انتقال فایل امن است و با رمزگذاری سرتاسر محافظت می شود. در طول انتقال، شماره تلفن‌ها پنهان می‌مانند و برای افرادی که در لیست مخاطبین شما نیستند قابل مشاهده نیستند. این ویژگی جدید برای کاربران معمولی واتس اپ مفید است، اما با آپدیت Quick Share اخیر گوگل و سامسونگ کمی زائد به نظر می رسد. با این حال، اگر ویژگی واتس اپ در هر دو iOS و اندروید کار کند، می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. اگر اینطور نباشد، پلتفرم‌های دیگر ممکن است گزینه‌های داخلی بهتری داشته باشند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا