نرم افزار و اینترنت

بلواسکای حالا برای همه کاربران باز است

مدتی است که بسیاری از مردم مسیری را که X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) از زمانی که توسط ایلان ماسک در اکتبر 2022 خریداری شد را دوست ندارند. آنها به دنبال شبکه های اجتماعی جایگزین اما مشابه مانند Mastodon و Threads خود متا هستند. یکی دیگر از شبکه های اجتماعی کوچکتر اما مشابه که از زمان تصاحب X توسط ماسک مورد توجه قرار گرفته Bluesky است که در آوریل 2023 راه اندازی شد.

با این حال، این سرویس رشد خود را به صورت عمدی محدود کرده و فقط به افرادی که دعوت به عضویت شده اند اجازه ثبت نام داده است. حتی با آن مدل، این سرویس بیش از 3 میلیون نفر را به ثبت نام برای Bluesky دعوت کرد. حال این رویه تغییر کرده است! طبق پست منتشر شده در وبلاگ بلواسکای، این شبکه اجتماعی می گوید که به هر کسی اجازه می دهد بدون نیاز به دعوت نامه ثبت نام کند.

جی گرابر، مدیرعامل Bluesky در گفتگو با ورج اظهار داشت که این سرویس باید زیرساخت خود را تقویت کند و همچنین ویژگی‌های تعدیل محتوای خود را قبل از اینکه تصمیم بگیرد اجازه دهد دروازه‌ها را برای استفاده هر کسی باز کند، باید به یک مکان ثابت برسد. وبلاگ Bluesky همچنین برخی از ویژگی هایی را که کاربران و توسعه دهندگان در هفته ها و ماه های آینده خواهند دید، ارائه کرد. یکی از آنها برچسب زدن خدمات برای کاربرانی است که می خواهند فیدهای خود را تعدیل کنند. بلواسکای می گوید:

این مورد به سایر سازمان‌ها و افراد اجازه می‌دهد تا خدمات تعدیل خود را اجرا کنند که می‌تواند دانش خاص صنعت یا هنجارهای فرهنگی خاص را در میان اولویت‌های دیگر در نظر بگیرد.

قطعاً جالب خواهد بود که ببینیم آیا بلواسکای می‌تواند افراد زیادی را به استفاده از شبکه اجتماعی خود وادار کند و آیا برنامه‌های تعدیل آن به جای استفاده از ایکس، دسترسی به آن را برای کاربران و مشاغل جذاب‌تر می‌کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا