گجت و پوشیدنی

اپل ممکن است تا 18 هزار ویژن پرو را در آخر هفته پیش فروش کند

ویژن پرو 3,499 دلاری اپل برای همه مناسب نیست، و در واقع، آخرین تخمین های پیش خرید نشان دهنده شروع آهسته برای این دستگاه محاسبات فضایی واقعیت مجازی است. بر اساس موجودی پیش‌سفارش و زمان ارسال، تحلیلگر Min-Chi Kuo تخمین می‌زند که این شرکت چیزی بین 160000 تا 180000 هدست Vision Pro را در آخر هفته گذشته فروخته است.

این در حال حاضر بسیار بیشتر از ارقام تولید قبلی Kuo از 60000 تا 80000 دستگاه است که عرضه اولیه در 2 فوریه را هدف قرار داده بود، که جای تعجب نیست که ویژن پرو بلافاصله پس از باز شدن پیش‌سفارش‌ها فروخته شد. در حالی که این اخبار مثبت به نظر می رسد، Kuo اشاره کرد که با تغییر زمان ارسال در 48 ساعت اول، این ممکن است نشان دهنده کاهش سریع تقاضا پس از انجام پیش سفارش کاربران سنگین و طرفداران سخت افزاری باشد.

در مقابل، سفارش‌های آیفون معمولاً 24 تا 48 ساعت پس از باز شدن پیش‌سفارش‌ها، شاهد افزایش مداوم زمان ارسال هستند. اما مطمئناً، Vision Pro در وضعیت فعلی برای مصرف‌کننده‌های معمولی در نظر گرفته نشده، به خصوص با توجه به کمبود برخی از اپلیکیشن های اصلی مانند یوتیوب، اسپاتیفای یا نتفلیکس. طبق گزارش قبلی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل ممکن است در آینده مدل ارزان تری را در بازار بین 1500 تا 2500 دلار عرضه کند.

Kuo اضافه کرد که حتی با وجود فروش کامل دستگاه بر اساس رقم تولید اولیه بالای 80000 دستگاه، این تنها 0.007 درصد از 1.2 میلیارد کاربر فعال اپل را تشکیل می دهد، که ویژن پرو را به یک “محصول بسیار خاص” در نظر مردم کوپرتینو تبدیل می کند. به عبارت دیگر، غول فناوری باید به نوعی تقاضا برای هدست را قبل از عرضه جهانی آن افزایش دهد و آن را حفظ کند، که شایعه شده مدتی قبل از WWDC امسال – احتمالاً در ماه ژوئن – انجام می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا