نرم افزار و اینترنت

گوگل پشتیبانی صوتی را به ویژگی پیش نویس هوش مصنوعی جیمیل می افزاید

گوگل در حال گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی اپلیکیشن جیمیل خود با ویژگی جدید “Draft Email with Voice” است. این ویژگی که در نسخه بتا توسط TheSpAndroid مشاهده شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت شفاهی از هوش مصنوعی برنامه درخواست کنند تا به آنها در تهیه ایمیل کمک کند.

ویژگی “Help Me Write” موجود در اپلیکیشن ایمیل از هوش مصنوعی برای پیشنهاد متن ایمیل بر اساس درخواست‌های شما استفاده می‌کند. طبق یکی از ویژگی های آینده جیمیل، کاربران هنگام نوشتن یک ایمیل جدید یا پاسخ دادن در برنامه جیمیل، دکمه میکروفون را مشاهده خواهند کرد. با زدن روی آن یک رابط صوتی اجرا شده که در آن کاربر می‌تواند یک اعلان کوتاه را ضبط کند که توضیح می‌دهد چه چیزی را می‌خواهد در ایمیل برقرار کند. به عنوان مثال، یک درخواست می تواند “برنامه ریزی جلسه ای با جان برای جمعه آینده در ساعت 3 بعد از ظهر برای بحث در مورد پروژه” باشد.

پس از اتمام ضبط، زدن روی “Create” از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی جیمیل برای درک درخواست و ایجاد یک ایمیل پیش نویس استفاده می کند. این شامل عناصر ایمیل مرسوم مانند گیرنده، خط موضوع و متن نوشته شده که جزئیات کلیدی ذکر شده در درخواست را پوشش می دهد. سپس پیش نویس را می توان در صورت نیاز قبل از ارسال ویرایش کرد. اگر کاربر از رابط صوتی خارج شود، دکمه ای در صفحه ترکیب ایمیل ظاهر می شود که امکان دسترسی آسان به ویژگی را فراهم می کند.

آزمایش‌ها وجود این ویژگی را در نسخه 2023.12.31.599526178 تأیید کرد و به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عرضه آن به زودی دامن زد. گوگل احتمالاً در حال آزمایش عملکرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی با انتشار محدود قبل از عرضه گسترده‌تر است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که گوگل به طور رسمی ویژگی Voice AI Drafting را اعلام نکرده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا