نرم افزار و اینترنت

آپدیت ChromeOS 120 منتشر شد

گوگل به تازگی نسخه 120 کروم اواس خود را منتشر کرده که موج جدیدی از به‌روزرسانی‌ها و بهبودها را در تجربه ChromeOS به ارمغان آورد. این نسخه قابلیت‌های جدیدی را برای مدیریت دسکتاپ مجازی معرفی کرده و حذف تدریجی پشتیبانی از فرمت‌های رسانه‌ای قدیمی را آغاز می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ChromeOS 120، ویژگی به نام “Bento Button” است؛ یک دکمه قفسه جدید که برای ساده‌سازی مدیریت دسکتاپ های مجازی طراحی شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی دسکتاپ های مجازی را تجسم کنند، تغییر دهند، ایجاد کنند و سفارش دهند و کارایی مولتی تسکینگ را برای کسانی که اغلب از چندین دسکتاپ مجازی استفاده می کنند افزایش می دهد.

با این حال، ChromeOS 120 همچنین آغاز پایان را برای پشتیبانی از کدک ویدیویی MPEG4 Part 2 و کانتینر AVI نشان می‌دهد. کاربرانی که هنوز به این فرمت ها نیاز دارند، می‌توانند به‌طور موقت با استفاده از پیوند chrome://flags/#cros-legacy-media-formats، پشتیبانی را دوباره فعال کنند، اما این راه‌حل فقط تا زمان انتشار ChromeOS 125 در دسترس خواهد بود.

برای مدیران، ChromeOS 120 خط‌مشی‌های جدید یا به‌روزرسانی‌شده‌ای را در کنسول سرپرست ارائه می‌کند، مانند PowerManagementIdleSettings و ScreenLockDelays و LidCloseAction و غیره. این خط مشی ها کنترل بیشتری بر مدیریت و امنیت دستگاه فراهم می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا