نرم افزار و اینترنت

آمازون Rufus، یک دستیار خرید با هوش مصنوعی را راه اندازی کرد

آمازون روز پنجشنبه یک دستیار خرید مولد هوش مصنوعی به نام Rufus را راه اندازی کرد. چت بات بر روی کاتالوگ محصولات آمازون، نظرات مشتریان، پرسش و پاسخ های جامعه و “اطلاعات از سراسر وب” آموزش دیده است. در حال حاضر فقط برای مجموعه محدودی از مشتریان آمازون در دسترس است اما در هفته های آینده گسترش خواهد یافت.

این شرکت دستیار را به عنوان فروشگاه یک‌جای مشتریان برای تمام نیازهای خریدشان می‌بیند. Rufus می تواند به سوالاتی مانند “در خرید کفش های دویدن به چه نکاتی توجه کنیم؟” پاسخ دهد. و مقایسه‌هایی را برای مواردی مانند “تفاوت‌های بین کفش‌های دویدن تریل و جاده‌ای چیست؟” همچنین می تواند به سؤالات بعدی مانند “آیا اینها بادوام هستند؟” پاسخ دهد.

آمازون پیشنهاد می‌کند که از Rufus توصیه‌های کلی درباره دسته‌بندی محصولات، مانند مواردی که هنگام خرید هدفون باید به آنها توجه کنید، بخواهید. همچنین می‌تواند توصیه‌های زمینه‌ای را ارائه دهد، و بینشی را در مورد محصولات بر اساس فعالیت‌های خاص (مانند پیاده‌روی) یا رویدادها (تعطیلات یا جشن‌ها) ارائه دهد. علاوه بر این، می تواند هدایایی را برای افراد با سلیقه خاص یا توصیه های خرید برای تعطیلات توصیه کند.

Rufus همچنین می تواند به سوالات دقیق تری در مورد صفحه محصول خاصی که در حال مشاهده آن هستید پاسخ دهد. آمازون در سال 2023 اعلام کرد که تمام بخش‌های شرکتش روی هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند. از آن زمان، خلاصه‌های بررسی مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد، و شروع به تشویق فروشندگان به ایجاد فهرست‌های هوش مصنوعی و پس‌زمینه تصویر برای محصولاتشان کرد. رقیب والمارت در نمایشگاه CES 2024 از ویژگی مشابهی برای خریداران خود استفاده کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا