نرم افزار و اینترنت

گوگل از مدل هوش مصنوعی Gemma معرفی کرد

گوگل از جدیدترین نوآوری خود به نام Gemma رونمایی کرده و استانداردی کاملاً جدید در بخش هوش مصنوعی را نشان می دهد. در اصل، Gemma مدل آشکار گوگل برای تحقیقات هوش مصنوعی است. Gemma که توسط ذهن‌های درخشان Google DeepMind همراه با تیم‌های دیگر توسعه یافته است، نشان‌دهنده یک جهش قابل توجه به جلو بوده و فناوری‌های پیشرفته را برای توسعه‌دهندگان و محققان هوش مصنوعی در همه جا به ارمغان می‌آورد.

خانواده Gemma در دو اندازه وجود دارد: Gemma 2B و Gemma 7B که هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه طراحی شده اند. گوگل گام های قابل توجهی برداشته است تا اطمینان حاصل کند که این مدل ها نه تنها قدرتمند، بلکه مسئولیت پذیر نیز هستند. این شرکت با حذف داده‌های حساس از مجموعه‌های آموزشی خود و انجام آزمایش‌های سخت‌گیرانه، از جمله تست‌های دستی قرمز و تست خصمانه خودکار، ایمنی مدل را تضمین کرده است.

چیزی که Gemma را متمایز می کند، تطبیق پذیری آن است. چه از یک لپ‌تاپ کار می‌کنید یا اپلیکیشن را در موبایل، اینترنت اشیا یا پلتفرم‌های ابری اجرا می‌کنید، Gemma به گونه ای طراحی شده که یکپارچه شود. سازگاری آن با Vertex AI و Google Kubernetes Engine (GKE) استقرار را ساده و همکاری با انویدیا تضمین می کند که Gemma در هر دو TPU Google Cloud و GPU های Nvidia به طور بهینه اجرا شود.

این مدل‌ها نه تنها در برابر همتایان بزرگ‌تر خود را حفظ می‌کنند، بلکه در بسیاری از موارد از آنها بهتر عمل می‌کنند. این سطح از کارایی امکانات جدیدی را برای توسعه دهندگان باز می کند و بهترین عملکرد را در کلاس ارائه می دهد که قبلاً دست نیافتنی بود. علاوه بر این، گوگل استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را ترویج می‌کند و امکان استفاده تجاری و توزیع در سازمان‌ها با هر اندازه را فراهم می‌کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا