نرم افزار و اینترنت

گوگل Gemini را جایگزین هوش مصنوعی Bard کرد

گوگل از تغییر نام تجاری چت ربات Bard AI خود خبر داده است. در حال حاضر Gemini، همان قوی ترین مدل هوش مصنوعی گوگل نامیده می شود. نسخه Pro 1.0 اکنون به بیش از 40 زبان و بیش از 230 کشور در دسترس است. Sissie Hsiao، معاون گوگل و مدیر کل Gemini و Google Assistant، در مورد تغییر نام تجاری Bard چنین گفت:

از زمانی که Bard را در سال گذشته راه‌اندازی کردیم، مردم در سرتاسر جهان از آن برای همکاری با هوش مصنوعی به روشی کاملاً جدید برای آماده شدن برای مصاحبه‌های شغلی، کد اشکال‌زدایی، ایده‌های تجاری جدید یا همان‌طور که هفته گذشته اعلام کردیم، ایجاد تصاویر جذاب استفاده کردند.

ماموریت ما با Bard همیشه این بوده است که به شما دسترسی مستقیم به مدل‌های هوش مصنوعی خود بدهیم، و Gemini نشان‌دهنده توانمندترین خانواده مدل‌های ما است. برای انعکاس این موضوع، بارد اکنون به سادگی به عنوان جمینی شناخته می شود.

گوگل علاوه بر نام جدید، یک اپلیکیشن موبایل برای Gemini در اندروید راه اندازی کرد. می توانید مانند هر برنامه دیگری به آن دسترسی داشته باشید و دستیار گوگل را جایگزین آن کنید. گفتن “Hey Google” یک تجربه همپوشانی جدید با دسترسی سریع به Gemini و امکان متنی کردن آنچه در صفحه شما اتفاق افتاده، راه‌اندازی می‌کند.

گوگل همچنین می گوید که اپلیکیشن Gemini از اکثر ویژگی های Assistant مانند تنظیم تایمر، برقراری تماس، کنترل دستگاه های خانگی و غیره پشتیبانی می کند. در مورد iOS، دارندگان آیفون می توانند با استفاده از اپلیکیشن معمولی گوگل به Gemini دسترسی داشته باشند. این شرکت در حال حاضر اپلیکیشن Gemini را برای اندروید و به‌روزرسانی برنامه گوگل را در iOS برای مشتریان آمریکا منتشر می‌کند و کشورهای بیشتری در هفته‌های آتی از آن پیروی می‌کنند.

سرانجام، گوگل آماده عرضه نسخه پولی Gemini است. این نسخه که Gemini Advanced نام دارد، از “تواناترین مدل هوش مصنوعی پیشرفته گوگل، Ultra 1.0” پشتیبانی می‌کند. این شرکت می‌گوید Gemini Advanced در کارهای بسیار پیچیده‌تر، مانند نوشتن کد، استدلال، پیروی از دستورالعمل‌های ظریف، تکمیل کارهای خلاقانه و غیره، بسیار توانایی دارد. علاوه بر این، با Gemini Advanced می توانید مکالمات طولانی تر و دقیق تری داشته باشید.

Gemini Advanced در حال حاضر به زبان انگلیسی در بیش از 150 کشور در دسترس است. مانند Copilot Pro مایکروسافت، 19.99 دلار در ماه قیمت دارد. با این حال، به اشتراک Google One وابسته است، که مزایای اضافی مانند 2 ترابایت در Google Drive ارائه می دهد. علاوه بر این، می توانید Google One AI Premium Plan را به مدت دو ماه به صورت رایگان امتحان کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا