نرم افزار و اینترنت

جدیدترین ترفند هوش مصنوعی گوگل، عملکرد جستجو را بهبود می بخشد

گوگل در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای هوش مصنوعی مولد خود در جستجو است که آن را به رقیب واقعی تری برای مایکروسافت کوپایلت در Edge تبدیل می کند. این غول فناوری یک آزمایش اولیه را برای تجربه جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE) راه‌اندازی کرده که از خود جستجو خارج می‌شود. این ویژگی که “SGE در هنگام مرور” نامیده می‌شود، می‌تواند به سرعت برجسته‌ترین نقاط محتوای طولانی را که در وب یافت شده، ایجاد کند.

غول فناوری آن را به عنوان ابزاری قرار می دهد که می توانید از آن برای هضم آسان تر موضوعات پیچیده ای که ممکن است به تحقیقات گسترده نیاز داشته باشد استفاده کنید. با این حال، این ابزار نمی تواند نکات کلیدی را برای مقالات دارای دیوار پرداختی ارائه دهد، فقط برای برخی از صفحات وب که می توانید به صورت رایگان مشاهده کنید.

هر زمان که هوش مصنوعی گوگل بتواند نقاط کلیدی را برای صفحه‌ای که بازدید می‌کنید ایجاد کند، گزینه‌ “Get AI-generated key points” را در پایین صفحه در تلفن همراه یا در نوار کناری روی دسکتاپ مشاهده خواهید کرد. هر نقطه کلیدی مستقیماً به قسمتی از صفحه که به آن ارجاع داده می شود لینک دارد، بنابراین می توانید بلافاصله به آن بپرید. همچنین یک بخش “کاوش در صفحه” وجود دارد که سوالاتی را که مقاله به آنها پاسخ می دهد نشان می دهد.

در حال حاضر، این ویژگی تنها در اپلیکیشن گوگل در اندروید و iOS در دسترس است، اما در چند روز آینده روی دسکتاپ کروم نیز عرضه خواهد شد. اگر قبلاً SGE را امتحان کرده باشید، این ابزار به‌طور خودکار روشن می‌شود، اما می‌توانید آن را به‌عنوان یک آزمایش مستقل در آزمایشگاه‌های جستجو نیز روشن کنید. مانند هر آزمایش دیگری، بسته به بازخورد آزمایش‌کنندگان، می‌تواند در طول زمان تکامل یابد.

گوگل همچنین به زودی ویژگی جدیدی را ارائه خواهد کرد که می تواند به شما کمک کند تا با مفاهیم و اصطلاحات جدید مرتبط با STEM، اقتصاد، تاریخ و موضوعات دیگر بهتر آشنا شوید. به عبارت دقیق‌تر، پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را به آن موضوعات بهبود می‌بخشد، به طوری که وقتی ماوس را روی کلمات خاصی نگه می‌دارید، پیش‌نمایش تعاریف و نمودارها یا تصاویر مرتبط را مشاهده خواهید کرد. می‌تواند راهی سریع برای درک پاسخ‌های هوش مصنوعی به سؤالات خود بدون نیاز به غواصی عمیق برای همه مفاهیمی که با آن‌ها آشنا نیستید، فراهم کند.

در نهایت، اگر برنامه‌نویسی هستید که مخالف استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی نیستید، گوگل قابلیت‌های جدیدی را نیز به SGE اضافه کرده که می‌تواند به شما در درک بهتر و رفع اشکال کدهایی که تولید می‌کند کمک کند. از امروز، عناصری مانند کلمات کلیدی، نظرات و رشته‌ها با کد رنگ و برجسته‌سازی در بخش‌هایی از کدها در مرورهای کلی، مشخص می‌شوند تا بتوانید به سرعت خروجی هوش مصنوعی را تجزیه کنید و تعیین کنید که آیا مطابق مورد نظر کار می‌کند یا خیر.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا