نرم افزار و اینترنت

Brave یک نسخه بومی ARM از مرورگر خود را برای ویندوز منتشر کرد

Brave، یک مرورگر نسبتاً محبوب متمرکز بر حریم خصوصی مبتنی بر کرویمیوم، نسخه بومی ویندوز را در ARM راه اندازی کرده است. این نسخه اکنون در کانال پایدار در دسترس است و به کاربران یک جایگزین غیر اصلی برای کروم و اج با تمام بهینه‌سازی‌های لازم می‌دهد.

رایانه های ویندوزی با تراشه های ARM می توانند هر مرورگر مدرنی را اجرا کنند، حتی اگر به صورت بومی از ARM پشتیبانی نکند. با این حال، شبیه سازی با برخی از جنبه های منفی قابل توجه مانند عملکرد بدتر، سازگاری ضعیف و مصرف انرژی بیشتر همراه است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهینه‌سازی پروژه‌های خود برای ARM از شر تمام این موارد خلاص شوند. این همان کاری است که توسعه دهندگان Brave انجام دادند.

با آخرین نسخه برای ویندوز در ARM، مرورگر Brave در لیست مرورگرهایی که نسخه‌های بومی برای ARM ارائه داده، قرار می گیرد. کروم نیز به زودی از این روند پیروی خواهد کرد. گوگل اخیرا اولین نسخه آرم  Chrome Canary را منتشر کرد و در نهایت ARM-friendly را به محبوب ترین مرورگر جهان تبدیل کرد. Brave را می توانید از وب سایت رسمی آن دانلود کنید. این مرورگر در مایکروسافت استور و در GitHub نیز موجود است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا