نرم افزار و اینترنت

ChatGPT یک حافظه دیجیتال برای یادآوری مکالمات گذشته شما دریافت می کند

یکی از معایب بزرگ صحبت کردن با یک ربات چت هوش مصنوعی این است که پس از انجام مکالمه، همه چیز دوباره تنظیم می شود. به یاد نمی آورد که شما کی هستید یا قبلاً چه چیزی را سؤال کرده اید. این به دلایل حفظ حریم خصوصی طراحی شده، اما واقعاً مانع از رشد فناوری به یک دستیار دیجیتال واقعی می شود که شما را آنقدر خوب می شناسد که واقعاً در مورد مسائل کمک کند.

OpenAI در حال تلاش برای رفع این مشکل است و در نهایت یک ویژگی حافظه را به ChatGPT اضافه می کند. این به ربات اجازه می‌دهد تا جزئیات شخصی مهم را از مکالمات قبلی به خاطر بسپارد و آن زمینه را برای درخواست‌های فعلی اعمال کند. در واقع می‌توانید به ChatGPT بگویید چیز خاصی را به خاطر بسپارد، مثلاً اینکه فرزندتان به بادام زمینی حساسیت دارد یا اینکه چگونه ترجیح می‌دهید ایمیل‌ها را امضا کنید. به‌طور خودکار این داده‌ها را طبق درخواست ذخیره می‌کند و آن را در مکالمات و کارهای آینده اعمال می‌کند.

فراتر از آن، سیستم به مرور زمان موارد را انتخاب می کند. به طور طبیعی داده ها را هنگام انجام پرس و جوها ذخیره می کند. هدف این است که چت بات هوشمندتر شود و مهمتر از آن، با نیازهای خاص شما هماهنگ شود. علاوه بر این، هر GPT سفارشی حافظه منحصر به فرد خود را خواهد داشت. OpenAI به عنوان مثال Books GPT را ارائه داده، زیرا ربات به یاد می‌آورد که کدام کتاب‌ها را قبلاً خوانده‌اید و چه ژانرهایی را دوست دارید. فروشگاه GPT مملو از ربات‌های گفتگوی منحصربه‌فرد است که کاملاً از این ویژگی حافظه بهره می‌برند.

به نظر نمی‌رسد این با نحوه عملکرد اینترنت در حال حاضر خیلی متفاوت باشد. برنامه ها مانند وب سایت ها و شبکه های اجتماعی داده های شخصی را ذخیره می کنند. سپس از این داده ها برای ایجاد یک پروفایل کاربر منحصر به فرد استفاده می شود که برای توسعه الگوریتم های شخصی سازی شده استفاده می شود. با این حال، نگرانی‌های مهمی در خصوص حریم خصوصی با روش استاندارد انجام کارها وجود دارد که کاملاً به این ویژگی حافظه منتقل می‌شود.

برای این منظور، OpenAI می گوید که کاربران بر حافظه ChatGPT کنترل خواهند داشت و سیستم آموزش دیده است تا به طور خودکار برخی موضوعات حساس مانند داده های سلامت را به خاطر بسپارد. این شرکت می گوید شما به سادگی می توانید به ربات بگویید چیزی را فراموش کند و این کار را انجام خواهد داد. همچنین یک تب Manage Memory برای تنظیمات دقیق‌تر در تنظیمات موجود است. اگر کل این ایده شما را ناامید می کند، فقط ویژگی را به طور کامل خاموش کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا