مایکرون، سازنده پیشرو آمریکایی تراشه های حافظه، آخرین راه حل خود را در MWC 2024 معرفی کرد. این شرکت جمع‌وجورترین پکیج UFS 4.0 را ارائه کرده که تنها 9 در 13 میلی‌متر ابعاد دارد. این تراشه جدید عملکرد خواندن متوالی 4300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 4000 مگابایت بر ثانیه داشته و تا یک ترابایت ظرفیت را ارائه می دهد.

دلیل عمده‌ای که مایکرون راه‌حل کوچک‌تری را ارائه کرد، بازخورد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که گفتند فضای بیشتری برای باتری‌های بزرگ‌تر می‌خواهند. این شرکت آمریکایی این محصول را در آزمایشگاه های مشترک مشتریان خود در سراسر آمریکا، چین و کره توسعه داد و آن را بر اساس فناوری 232 لایه 3D NAND خود ساخت.

ردپای تراشه UFS 4.0 در مقایسه با راه حل 11×13 میلی متری که در ژوئن گذشته عرضه شد، 20 درصد کوچکتر شد. این کار مصرف برق را بدون به خطر انداختن عملکرد کلی کاهش می دهد. Micron HPM (حالت عملکرد بالا) را به ارمغان آورد، که یک ویژگی اختصاصی است که عملکرد را در هنگام استفاده شدید از گوشی هوشمند بهینه می‌کند، و با فعال کردن HPM سرعت 25 درصد بهبود می‌یابد. مایکرون اکنون نمونه هایی از حافظه UFS 4.0 جدید را در سه نسخه 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت ارسال می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *