فناوری

مایکروسافت اصول جدید دسترسی هوش مصنوعی را برای سرویس ها و زیرساخت های خود ارائه کرد

مایکروسافت تاکنون در توسعه خدمات هوش مصنوعی مولد جدید و همچنین سرورها و زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای این برنامه ها، رهبر فناوری بوده است. امروز، به عنوان بخشی از کنگره جهانی موبایل 2024، برد اسمیت، مدیر مایکروسافت، اصول جدید دسترسی به هوش مصنوعی این شرکت را اعلام کرد که این شرکت را در ادامه گسترش دارایی های هوش مصنوعی خود راهنمایی می کند.

اسمیت با انتشار پستی در وبلاگ شرکت نوشت:

اصولی که امروز اعلام می کنیم مایکروسافت را نسبت به هر ابتکار قبلی در تاریخ 49 ساله شرکت به سرمایه گذاری های بزرگتر، مشارکت های تجاری بیشتر و برنامه های گسترده تر برای ارتقای نوآوری و رقابت متعهد می کند. با انتشار این اصول، ما خود را متعهد می‌دانیم که دسترسی گسترده‌ای را به فناوری لازم برای توانمندسازی سازمان‌ها و افراد در سراسر جهان برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی به روش‌هایی که در خدمت منافع عمومی باشد، فراهم کنیم.

این شرکت امروز 11 اصل دسترسی به هوش مصنوعی مایکروسافت را معرفی کرد که به سه بخش تقسیم می شوند. اولین مورد حول مدل‌های هوش مصنوعی و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن متمرکز است. مایکروسافت می گوید به توسعه زیرساخت های خود ادامه می دهد تا بتواند آموزش و استفاده از مدل های هوش مصنوعی را انجام دهد. همچنین می گوید به سازندگان اپلیکیشن های نرم افزاری دسترسی گسترده ای به مدل ها و ابزارهای هوش مصنوعی می دهد.

بخش دوم درباره مایکروسافت است که گزینه هایی را برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی ارائه می دهد. این شامل دسترسی برنامه نویس به APIهای عمومی، همراه با یک API عمومی مشترک برای اپراتورهای شبکه است. مایکروسافت می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه فروش، توزیع و استفاده مدل‌های هوش مصنوعی آنها در سرویس‌های Azure مایکروسافت را انتخاب کنند. این شرکت ادعا می کند که تغییر از Azure به توسعه دهنده ابری دیگر را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند. همچنین، مایکروسافت از هیچ داده غیرعمومی در مدل هوش مصنوعی توسعه‌دهنده در Azure استفاده نخواهد کرد.

بخش سوم به این موضوع می‌پردازد که چگونه مایکروسافت امنیت قوی و استانداردهای هوش مصنوعی مسئولانه را ارائه خواهد کرد. این شامل ایمن نگه داشتن مدل‌ها و مراکز داده هوش مصنوعی در برابر تهدیدات فیزیکی و مجرمانه سایبری، به همراه استفاده از استاندارد هوش مصنوعی مسئول خود شرکت برای ایمن، منصفانه و خصوصی نگه داشتن هوش مصنوعی است. همچنین برای کمک به آموزش افراد در زمینه خدمات هوش مصنوعی در سراسر جهان سرمایه گذاری خواهد کرد. در نهایت، مایکروسافت می گوید تلاش می کند تا سرورهای داده هوش مصنوعی خود را به شیوه ای ایمن از نظر محیط زیست اجرا کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا