لپ تاپ

اکنون می توانید مک بوک پرو M3 و آی‌مک خودتان را تعمیر کنید

اپل امروز در رابطه با برنامه Self Service Repair خود اعلامیه های زیادی را منتشر کرد که به کاربران امکان می دهد دستگاه های اپل خود را در خانه تعمیر کنند. این برنامه اکنون در حال گسترش است تا مدل‌های مک‌بوک پرو و آی‌مک با تراشه‌های M3، M3 Pro یا M3 Max را در بر بگیرد.

Self Service Repair در سال 2022 معرفی شد و به کاربران امکان دسترسی به همان دفترچه راهنمای تعمیر، قطعات اصلی اپل و ابزارهای مورد استفاده در فروشگاه های اپل و ارائه دهندگان خدمات مجاز را می دهد. این برنامه ابتدا آیفون 12، آیفون 13 و نسل سوم آیفون SE را پوشش می داد و بعداً در همان سال به مک بوک های دیگر نیز اضافه شد.

از آن زمان به چندین کشور اروپایی رسیده و از دستگاه های اخیر اپل پشتیبانی می کند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در حالی که می توانید قطعات اصلی اپل را برای تعمیر دستگاه خراب خود تهیه کنید، می توانید از برنامه خود تعمیر برای ارتقاء مک بوک خود استفاده کنید. اپل کتابچه راهنمای تعمیر مک بوک پرو 16 اینچی، مک بوک پرو 14 اینچی و آی مک را در وب سایت خود آپلود کرده است. علاوه بر این، قطعات این مدل‌ها اکنون در فروشگاه تعمیر سلف‌سرویس اپل در مناطق پشتیبانی‌شده، از جمله آمریکا و بریتانیا، در دسترس هستند.

این شرکت گفت که از اوایل ماه آینده، Apple Diagnostics را برای مدل‌های MacBook Pro و iMac مجهز به M3 در آمریکا در دسترس قرار خواهد داد. Apple Diagnostics ابزاری است که می‌توانید از آن برای آزمایش رایانه مک خود برای مشکلات مربوط به سخت‌افزار در اجزایی مانند برد منطقی، حافظه و آداپتور بی‌سیم استفاده کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا