لپ تاپ

اولین بنچمارک های مک بوک ایر M3 حدود 20 درصد پیشرفت را نشان می دهد

اپل از سری تراشه های M3 در ماه اکتبر در رویداد “Scary Fast” خود رونمایی کرد. ما آنها را در شکل‌های مختلفی مانند مک‌بوک پرو و آی مک دیده‌ایم، اما دیروز اپل مک‌بوک ایرهای مجهز به M3 را در اندازه‌های 13 و 15 اینچی عرضه کرد. نکته منحصر به فرد در اینجا این است که تراشه فقط با خنک کننده غیرفعال کار می کند که منجر به مشخصات عملکرد متفاوتی می شود.

بنابراین، سرعت آن چقدر است؟ اولین نتایج قبلاً در پایگاه داده Geekbench ظاهر شده و عملکرد پردازنده در حالت های تک هسته ای و چند هسته ای را در مقایسه با ایرهای مجهز به M2 حدود 20 درصد نشان می دهد. در مقایسه با M1 ایر نسل اول، تفاوت در محدوده 30-40 درصد است. با این حال، پیشرفت اصلی نسل M3 در پردازش گرافیکی نهفته است و این چیزی است که Geekbench آن را آزمایش نمی کند. اما ما به خنک کننده اشاره کردیم – ایر فاقد خنک کننده فعال مک بوک پرو است. چقدر تفاوت ایجاد می کند؟

برای مدت زمان کوتاه تست Geekbench، پاسخ چندانی نیست (حداقل در مقایسه با همان تراشه پایه M3). به نظر می رسد تفاوت در حاشیه خطا باشد. البته، این مورد برای بارهای کاری مداوم صدق نمی کند، اما شما یک مک بوک ایر برای رندر سه بعدی یا ویرایش ویدیو نمی خرید. مدل‌های پرو با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max نیز برای کسانی که به دنبال قدرت محاسباتی بیشتری هستند در دسترس هستند.

مک بوک ایر M3 از 1100 دلار برای مدل 13 اینچی و 1300 دلار برای مدل 15 اینچی شروع می شود. در هر دو مورد با پردازنده 8 هسته ای، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه می باشد، اگرچه پردازنده گرافیکی در مدل 13 اینچی 8 هسته ای و در مدل 15 اینچی 10 هسته ای متفاوت است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا