موبایل و تبلت

iOS 17.4 منتشر شد: فعال شدن اپ استورهای متفرقه در اتحادیه اروپا

اپل به‌روزرسانی‌هایی را برای بسیاری از سیستم‌عامل‌های خود منتشر کرده و هیچ کدام به اندازه تغییرات iOS حداقل در اتحادیه اروپا تأثیرگذار نیستند. با ورود iOS 17.4، اپل در مورد اپ استور قوانین سختگیرانه جدیدی را در این بلوک رعایت می کند.

اپل اکنون به طور رسمی از فروشگاه های برنامه متفرقه در آیفون های اتحادیه اروپا پشتیبانی می کند، در حالی که توسعه دهندگان می توانند گزینه های پرداخت شخص ثالث را ارائه دهند. سازندگان مرورگرهای وب دیگر نیازی ندارند که اپلیکیشن های خود را بر اساس WebKit اپل قرار دهند، در حالی که اپل تراشه NFC را به روی پرداخت های بی سیم باز می کند که ربطی به Apple Pay نداشته باشد.

در حالی که این به‌روزرسانی‌های تغییردهنده بازی به اتحادیه اروپا محدود می‌شوند، iOS 17.4 ویژگی‌های جدید جالبی برای افراد دیگر نیز دارد. اپل پادکست اکنون رونویسی خودکار را به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهد. به علاوه متن همگام با صدا برجسته می شود تا دنبال کردن آن آسان شود. می‌توانید متن را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید تا پخش صدا در نقطه‌ای مشخص شروع شود.

در جاهای دیگر، دسته ای از ایموجی های جدید برای لذت بردن شما وجود دارد. آنها شامل قارچ، ققنوس، آهک، زنجیره شکسته و سرهای تکان دهنده هستند. اپل همچنین 18 نفر و ایموجی های بدن را به روز کرده تا بتوانید در هر جهت با آنها روبرو شوید. سایر به‌روزرسانی‌ها به ویژگی‌هایی مانند سلامت باتری، سیری (با قابلیت خواندن پیام‌های دریافتی به هر زبان پشتیبانی‌شده)، حفاظت از دستگاه سرقت شده و شماره کارت مجازی برای Apple Cash مربوط می‌شوند.

همراه با iOS 17.4، اپل iPadOS 17.4 را نیز منتشر کرده که بسیاری از تغییرات مشابه از جمله به‌روزرسانی‌های اپ استور برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا را دارد. همچنین انتظار می رود که این شرکت به زودی visionOS 1.1 (برای اپل ویژن پرو)، macOS 14.4، watchOS 10.4 و HomePod 17.4 را هم عرضه کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا