نرم افزار و اینترنت

پشتیبانی از کلید عبور به نسخه اندروید 1Password رسید

امروزه گزینه Passkey یا کلید عبور در بین شرکت ها محبوب پیدا کرده و همین امر باعث شده تا آن را به عنوان جایگزین رمزعبور قرار دهند. حالا در این میان 1Password اعلام کرده که نسخه اندروید اپلیکیشنش از کلید عبور پشتیبانی می کند. با این اوصاف، هر کسی که از گوشی یا تبلت با اندروید 14 یا بالاتر استفاده می‌کند، می‌تواند به کلیدهای عبور 1Passwords مستقیماً در برنامه‌های دستگاه خود دسترسی داشته باشد. سپتامبر گذشته، این شرکت کلید عبور را در دستگاه‌های iOS 17 و iPadOS 17 به همراه مرورگرهایی مانند کروم و سافاری در دسترس قرار داد.

بر افراد ناآشنا به کلید عبور، برخلاف رمز عبوری که شخص می تواند حدس بزند یا به طور بالقوه در یک هک به دست آورد، کلید عبور از کلیدهای عمومی و خصوصی تشکیل شده اند. کلید عمومی متعلق به هر سایتی است که یک حساب کاربری با آن ساخته شده، در حالی که کلید خصوصی فقط در دستگاه وجود دارد و هرگز توسط شرکت درگیر دیده نمی شود. اساساً به عنوان یک پازل کار می کند و به جای تایپ رمز عبور، از یک API برای اتصال کلیدهای خصوصی و عمومی استفاده می کند.

برای استفاده، کاربران باید اپلیکیشن 1Password را دانلود کنند و در هنگام ایجاد حساب‌های جدید، انتخاب کنند که به جای رمز عبور، اکانتی با کلید عبور ایجاد کنند. برای روشن‌تر شدن، این عملکرد در حال حاضر فقط برای اپلیکیشن های اندروید در دسترس است. با توجه به 1Password، گوگل در حال ساختن یک API جدید است که امکان استفاده از کلید عبور را در کروم موبایل فراهم می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا