JEDEC رسماً GDDR7 را به عنوان استاندارد حافظه گرافیکی نسل بعدی معرفی کرده که دارای هر دو AMD و NVIDIA است. در حال حاضر، هر دو شرکت سامسونگ و مایکرون برنامه های خود را برای توسعه نسل بعدی ماژول های حافظه GDDR7 ارائه کرده اند.

سامسونگ سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه را در نظر گرفته، در حالی که مایکرون سرعت 24 گیگابیت + 32 گیگابیت بر ثانیه را هدف قرار داده است. مایکرون، در آخرین نقشه راه خود، تا سال 2026 تا 36 گیگابیت بر ثانیه و حافظه 24 گیگابیت پلاس را نیز ارائه کرد.

JEDEC در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد:

JEDEC، رهبر جهانی در توسعه استانداردها برای صنعت میکروالکترونیک، خوشحال است که انتشار SGRAM JESD239 Graphics Double Rate Data (GDDR7) را اعلام کند.

این استاندارد جدید حافظه پیشگامانه برای دانلود رایگان از وب سایت JEDEC در دسترس است. JESD239 GDDR7 دو برابر پهنای باند را نسبت به GDDR6 فراهم کرده و به 192 گیگابایت بر ثانیه در هر دستگاه می‌رسد و آماده است تا تقاضای فزاینده برای پهنای باند حافظه بیشتر در برنامه‌های گرافیکی، بازی، محاسبات، شبکه و هوش مصنوعی را برآورده کند.

JESD239 GDDR7 اولین DRAM استاندارد JEDEC است که از رابط مدولاسیون دامنه پالس (PAM) برای عملیات با فرکانس بالا استفاده می کند. رابط PAM3 آن نسبت سیگنال به نویز (SNR) را برای عملکرد با فرکانس بالا بهبود بخشیده و در عین حال بهره وری انرژی را افزایش می دهد. با استفاده از 3 سطح (+1، 0، -1) برای انتقال 3 بیت در 2 سیکل در مقابل رابط سنتی NRZ (بدون بازگشت به صفر) که 2 بیت را در 2 سیکل ارسال می کند، PAM3 نرخ انتقال داده بالاتری را در هر سیکل انجام می دهد و چرخه منجر به بهبود عملکرد می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *