سامسونگ الکترونیک، امروز از اولین IC های مدیریت برق یکپارچه (PMIC) – S2FPD01 ، S2FPD02 و S2FPC01 در صنعت، برای نسل پنجم ماژول حافظه خطی دوگانه (DDR5) با نرخ داده دو برابر (DIMM) رونمایی کرد. یک پیشرفت عمده در طراحی جدیدترین راه حل DRAM شامل یکپارچه سازی PMIC در ماژول حافظه است – نسل های قبلی PMIC را روی مادربرد قرار می دهند – سازگاری و یکپارچگی سیگنال را افزایش می دهد و عملکرد قابل اطمینان تر و پایدارتری را ارائه می دهد.

برای بهبود کارایی عملکرد و پاسخ های زودگذر بار، PMIC های جدید سامسونگ برای ماژول های DDR5 به درایور گیت هیبریدی با بازده بالا و طراحی کنترل اختصاصی (طرح کنترل فاز دو فاز مبتنی بر ناهمزمان) مجهز شده اند. این طرح به ولتاژ DC اجازه می دهد تا با یک واکنش گذرا سریع به تغییرات جریان بار خروجی، از بالا به پایین پایین رفته و تبدیل را متناسب با آن تنظیم کند تا ولتاژ خروجی آن را در سطوح تقریباً ثابت تنظیم کند. طرح کنترل همچنین از دو روش تعدیل عرض پالس و فرکانس پالس بهره می برد و از تاخیر و سوء عملکرد هنگام تغییر حالت جلوگیری می کند.

دو راه حل جدید DDR5 DIMM PMIC سامسونگ، S2FPD01 و S2FPD02 عملکرد بهینه ای را برای مرکز داده و سرورهای سازمانی امروزی ارائه می دهند که باید تجزیه و تحلیل های سنگین، یادگیری ماشینی و عمیق و سایر کارهای محاسباتی مختلف را به صورت بلادرنگ انجام دهند. FPD01 برای ماژول هایی با چگالی کم طراحی شده است؛ FPD02 برای تراکم بالاتر. علاوه بر این، با اجرای یک درایور گیت هیبریدی با بازده بالا به جای تنظیم کننده خطی، PMIC های جدید سامسونگ می توانند تا 91 درصد بازده انرژی کار کنند.

S2FPC01، دیگر PMIC جدید سامسونگ، برای استفاده در رایانه های رومیزی یا لپ تاپ طراحی شده است. محلول PMIC که بر روی گره فرایند 90 نانومتری (nm) طراحی شده و در بسته بندی کوچکتر عملکرد چابک تری را ارائه می دهد. 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *