موبایل و تبلت

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با هسته Cortex-X4 و هوش مصنوعی معرفی شد

کوالکام امروز جدیدترین چیپست خود را با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 معرفی کرد. این پلتفرم تکامل یافته اسنپدراگون 7 نسل 3 است که هسته اصلی Cortex-X4 خود را برای پردازش و قابلیت های هوش مصنوعی روی دستگاه با پرچمداران سری 8 به اشتراک می گذارد. تراشه جدید 15 درصد بهبود CPU و 45 درصد Adreno GPU بهبود یافته نسبت به نسل قبلی خود و همچنین کاهش 5 درصدی در مصرف انرژی را نوید می دهد.

این اولین تراشه در سری 7 اسنپدراگون است که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد داشته و از طیف وسیعی از LLM (مدل زبان بزرگ) و LVM (مدل دید بزرگ) مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی می کند. ویژگی‌های هوش مصنوعی باید دستیارهای مجازی بهتری را به ارمغان بیاورند و محتوایی را که قبلاً دیده نشده‌اند با کارایی باورنکردنی ایجاد کنند. سرگرمی باید با ترجمه و رونویسی چند زبانه در همه جا قابل دسترسی باشد.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 بر اساس لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و هسته اصلی Cortex-X4 با سرعت 2.8 گیگاهرتز کار می کند. همچنین 4 هسته عملکردی (احتمالا A720) با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 هسته بازده (Cortex-A520) در فرکانس 1.9 گیگاهرتز وجود دارد. مودم اسنپدراگون X63 5G با سیستم اتصال موبایل FastConnect 7800 و 3GPP Release 17 5G روی تراشه تعبیه شده و سرعت Downlink از طریق NR تا 4.2 گیگابیت بر ثانیه است و تلفن های دارای تراشه قادر به کار بر روی تمام استانداردهای تلفن همراه قدیمی خواهند بود.

این تراشه از نمایشگر تا 4K با نرخ 60 هرتز و +QHD با نرخ 120 هرتز، به همراه نرخ تازه سازی متغیر برای 240 هرتز تا 1 هرتز همراه و از حافظه تا 24 گیگابایت رم LPDDR5X و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 حمایت می کند. اولین شرکت هایی که از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 استفاده می کنند، وان پلاس، ریلمی و شارپ خواهند بود. انتظار داریم که Ace 3V اولین دستگاهی باشد که امروز معرفی شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا