در دنیایی با انبوهی از برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان عالی، می‌توان به سختی به یکی از آن‌ها دست یافت. ویندوز دیفندر با تمام کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ارائه می شود، اما چگونه با رقبا مقایسه می شود و آیا ویندوز دیفندر برای محافظت از شما کافی است؟

مروری بر ویندوز دینفدر

ویندوز دیفندر یک اپلیکیشن آنتی ویروس داخلی است که با هر سیستم عامل ویندوز مدرن به صورت رایگان ارائه می شود. اگر آنتی ویروس شخص ثالث را روی رایانه خود نصب نکرده اید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که ویندوز دیفندر رایانه شما را ایمن نگه دارد. در گذشته، پیشنهادات آنتی ویروس مایکروسافت بسیار پایین بود و مردم توصیه می کردند به جای آن یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث را دانلود کنید.

با این حال، در سال های اخیر، مایکروسافت ویندوز دیفندر را به یک رقیب جدی در صحنه آنتی ویروس تبدیل کرده، به طوری که برخی تا آنجا پیش می روند که می گویند شما به نرم افزار امنیتی دیگری بر روی رایانه خود نیاز ندارید.

ویندوز دیفندر چقدر خوب است؟

آیا ویندوز دیفندر امن است؟ خوشبختانه، نیازی نیست هر آنتی ویروسی را دانلود کنید و به صورت دستی تست کنید که چقدر در دفاع از رایانه خود خوب است. تیم های تحقیقاتی هستند که در زمینه آنتی ویروس تخصص دارند و داده هایی را در اختیار عموم قرار می دهند که کدام مجموعه بهترین است.

یکی از این منابع لیست آنتی ویروس ویندوز AV-Test است. AV-Test مدت زیادی است که نرم افزار آنتی ویروس ویندوز را آزمایش می کند و هر کدام را تحت آزمایش های سخت قرار می دهد تا ببیند کدام یک برای رایانه شما مناسب است. جدیدترین گزارش AV-Test از ویندوز دیفندر در ماه دسامبر 2023 است. در این گزارش، ویندوز دیفندر اعداد شگفت انگیزی را ارائه می کند. این می تواند بیشتر میانگین های صنعت آنتی ویروس را برای عوامل مختلف بهتر کند.

به عنوان مثال، هنگام آزمایش یک آنتی ویروس باید دید که در تشخیص و متوقف کردن آسیب‌پذیری‌های روز صفر چقدر خوب است. ویندوز دیفندر توانسته میانگین 97.6 درصد از حملات روز صفر کسب کند. همچنین سابقه ای عالی در محافظت از مردم در برابر ویروس های شناخته شده دارد. با این حال، اگر یک آنتی ویروس خوب باعث مشکلات عملکرد رایانه شما شود، مفید نیست. خوشبختانه، Windows Defender موفق شد از نظر عملکرد کمتر از میانگین صنعت باشد. تنها عاملی که فاقد آن بود، بررسی نصب برنامه‌های معروف بود، که چیز مهمی نیست.

ویندوز دیفندر همچنین در مورد موارد مثبت کاذب رکورد کاملی داشت. به این ترتیب، ویندوز دیفندر به طور تصادفی یک برنامه قانونی را به عنوان ویروس علامت گذاری نمی کند یا شما را از بازدید از یک وب سایت ایمن باز نمی دارد. یکی از بزرگترین شکایات مردم در مورد ویندوز دیفندر رابط کاربری آن است که ممکن است به اندازه سایر برنامه های دیگر بصری نباشد. خوشبختانه، شما می توانید از DefenderUI برای تنظیم ویندوز دیفندر به دلخواه خود استفاده کنید.

آیا ویندوز دینفدر کافی است؟

اگر به دنبال یک آنتی ویروس امن هستید، نمی توانید ویندوز دینفدر را نادیده بگیرید. روزهایی که هنگام خرید رایانه جدید، یک آنتی ویروس متفرقه دانلود می کردید، گذشته است. اکنون می توانید به راحتی از رایانه خود با ویندوز دیفندر استفاده کنید و از محافظت بالاتری برخوردار شوید. با این حال، این بدان معنا نیست که همه برنامه های آنتی ویروس شخص ثالث بی فایده هستند. برنامه‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت، بنابراین ممکن است بخواهید چیزی را خریداری کنید که بهترین نیازهای شما را دارد.

به عنوان مثال، در حالی که ویندوز دینفدر بسیار کارآمد است، منبع باز نیست. به این ترتیب، افرادی که به اعتماد نرم افزار منبع باز علاقه دارند، برنامه های آنتی ویروس بهتری را در جاهای دیگر پیدا می کنند. سایر مجموعه ها آنتی ویروس را با VPN یکپارچه ارائه می دهند که برای افرادی که به حفظ حریم خصوصی علاقه بیشتری دارند وسوسه انگیز است.

به این ترتیب، اگر به دنبال یک مجموعه آنتی ویروس هستید که هم قدرتمند و هم آسان در سیستم باشد، نمی توان ویندوز دیفندر را نادیده گرفت. این برنامه هم در حفاظت و هم از نظر کارایی استانداردهای صنعت را شکست می دهد و می توانید با خوشحالی بدون نگرانی از برنامه استفاده کنید. با این حال، با توجه به کارهایی که سایر برنامه‌های آنتی ویروس انجام می‌دهند، هنوز هم ارزش دارد که رقبا را بررسی کنیم تا ببینیم آیا هر یک از آنها دارای ابزارهایی هستند که Windows Defender فاقد آن هستند یا خیر.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *