WSJ امروز گزارش داد که گوگل موافقت کرده که “مجموعه‌ای از داده‌هایی را که تاریخچه مرور وب میلیون‌ها کاربر را منعکس می‌کند، به عنوان بخشی از حل و فصل یک دعوی حقوقی دسته جمعی که در سال 2020 تنظیم شده بود”، حذف کند. جزئیات تسویه حساب امروز در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد و نشان داد که گوگل موافقت کرده که “میلیاردها نقطه داده” را که در شکایت ادعا می‌شد در زمانی که کاربران کروم در حالت ناشناس مرور می‌کردند، به‌طور نادرست جمع‌آوری کرده‌اند، از بین ببرد.

کل شکایت دسته جمعی دقیقاً درباره همین موضوع بود، به این ادعا که گوگل کاربران کروم را در مورد نحوه ردیابی فعالیت آنها در حالت ناشناس توسط مرورگر گمراه کرده است. این شکایت ادعا می‌کرد که گوگل به درستی کاربران را از انواع داده‌های جمع‌آوری‌شده آگاه نکرده است، که شامل جزئیات مربوط به وب‌سایت‌هایی است که در حالت ناشناس مشاهده کرده‌اند.

گوگل همچنین قول داده است که افشای اطلاعات خود را در مورد داده هایی که در حالت ناشناس جمع آوری می کند به روز کند و به کاربران این امکان را می دهد که کوکی های شخص ثالث را در حالت ناشناس غیرفعال کنند. این شرکت می‌گوید در حال حاضر روی اجرای این تغییرات کار می‌کند و باید حداقل تا پنج سال آینده مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث را در حالت ناشناس پیش‌فرض قرار دهد. این تسویه حساب، که از محاکمه جلوگیری می‌کند، شامل خسارات وارده به کاربران فردی نمی‌شود، اما به افراد اجازه می‌دهد ادعاهایی را مطرح کنند. وکلای شاکی قبلاً 50 مورد را به دادگاه ایالتی کالیفرنیا ارائه کرده اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *