شما یک تماس از دست رفته دارید، اما از یکی از مخاطبین شما نیست، فقط یک شماره تصادفی است. قبل از تصمیم گیری برای تماس مجدد، آیا نمی خواهید بدانید دقیقا چه کسی تماس گرفته است؟ این ایده پشت سرویس‌هایی مانند Truecaller است و اکنون به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد به بازی “جستجوی شماره‌های ناشناخته” در برنامه Phone خود بپیوندد.

گزینه‌ای برای انجام این کار، با برچسب Lookup در زیر شماره‌هایی از گزارش تماس شما که در مخاطبین شما نیستند، در برنامه Google Phone نسخه بتا 127.0.620688474 مشاهده شده است. وقتی روی Lookup کلیک می کنید، فهرستی از برنامه‌ها را در دستگاهتان دریافت می‌کنید که می‌توانند هدف “جستجوی وب” را انجام دهند، که اپلیکیشن گوگل یکی از آنهاست.

اگر اپلیکیشن گوگل را انتخاب کنید، شماره مورد نظر را در گوگل جستجو می کند، که البته کاری است که شما همیشه می توانستید به صورت دستی با کپی کردن شماره از گزارش تماس خود و چسباندن آن در جستجوی گوگل انجام دهید. بنابراین به نظر می رسد هدف در اینجا این است که به شما اجازه دهیم به سرعت مشاغلی را شناسایی کنید که اطلاعات تماس آنها توسط گوگل نمایه شده، که ممکن است با شما تماس گرفته باشد.

بنابراین سودمندی این ویژگی مختل شده، زیرا قادر به شناسایی افراد خصوصی نخواهد بود. بنابراین، برنامه هایی مانند Truecaller قطعا با راه اندازی این ویژگی جدید از بین نخواهند رفت. این ویژگی ظاهراً از ماه مارس در ژاپن به صورت زنده پخش شده و ممکن است در ماه ژوئن در سراسر جهان عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *