هنگامی که بوستون داینامیکس در روز سه‌شنبه اعلام کرد که نسخه هیدرولیک Atlas را بازنشسته می‌کند، چند نکته وجود داشت که نشان می‌داد این شرکت به طور کامل با ربات‌های انسان‌نما کار نکرده است. اکنون، Boston Dynamics از یک مدل تمام الکتریکی رونمایی کرد. اطلس در ابتدا به عنوان یک ربات جستجو و نجات در نظر گرفته شد و Boston Dynamics ادعا می کند که آخرین مدل برای برنامه های کاربردی در دنیای واقعی طراحی شده است. این شرکت اطلس را “پویاترین ربات انسان‌نمای جهان” می‌نامد.

ویدیو منتشر شده، نشان می‌دهد که اطلس به حالتی دراز کشیده و پاهایش را به سمت بالا می‌چرخاند تا خود را به حالت ایستاده قرار دهد. سپس ربات سر خود را 180 درجه و به دنبال آن تنه خود را می چرخاند. چرخش پاها و بقیه بدن کمی آزاردهنده است، اما نمایشی چشمگیر از تعادل و انعطاف پذیری است. اطلس برقی شیک‌تر از مدل قبلی خود به نظر می‌رسد، که کمی شبیه فردی بود که لباس بیرونی پوشیده است. سر بی خاصیت اطلس به جای داشتن چهره ای با ویژگی های انسانی، کمی شبیه نور حلقه به نظر می رسد.

بوستون داینامیکس می گوید نسل بعدی فناوری خودروسازی شرکت مادر هیوندای “محل آزمایش عالی برای برنامه های کاربردی جدید اطلس” است. این ربات قصد دارد نشان دهد که این ربات واقعاً چه کاری را در ماه‌ها و سال‌های آینده انجام می‌دهد و ابتدا با گروه کوچکی از شرکای اطلس، سرعت خود را طی کند. این شرکت به دنبال سیستم‌های گیره جدید است تا مطمئن شود اطلس برای طیف وسیعی از نیازهای تجاری مناسب است، در حالی که مدل قبلی دارای قابلیت پارکور برای بلند کردن و حرکت انواع اجسام سنگین و نامنظم بود. این شرکت ادعا می کند که اطلس جدید قوی تر از قبل خواهد بود و مطمئن است که می تواند یک ربات انسان نما را تجاری کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *