نرم افزار و اینترنت

نسخه جدید فتوشاپ با مدل‌های پیشرفته‌تر مولد تصویر هوش مصنوعی همراه است

نزدیک به یک سال پس از افزودن قابلیت‌های ویرایشی مبتنی بر هوش مصنوعی به فتوشاپ، ادوبی محصول پرچمدار خود را با هوش مصنوعی بیشتری عرضه می‌کند. روز سه‌شنبه، این شرکت اعلام کرد که فتوشاپ توانایی تولید تصاویر با پیام‌های متنی ساده را مستقیماً در برنامه دریافت می‌کند. همچنین ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد از تصاویر مرجع برای ایجاد تصاویر جدید و ایجاد پس‌زمینه آسان‌تر الهام بگیرد.

ادوبی فکر می‌کند که این ابزارها استفاده از فتوشاپ را هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای علاقه‌مندان عادی که ممکن است منحنی یادگیری برنامه را شیب‌دار بدانند، آسان‌تر می‌کند. یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Generative Fill که قبلاً به شما امکان اضافه کردن، گسترش یا حذف بخش‌های خاصی از یک تصویر را می‌داد نیز ارتقا یافته است. اکنون به کاربران امکان می دهد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به یک تصویر موجود اضافه کنند که به طور یکپارچه با تصویر اصلی ترکیب می شود.

این به‌روزرسانی‌ها توسط Firefly Image 3، آخرین نسخه از خانواده مدل‌های هوش مصنوعی مولد ادوبی که این شرکت نیز امروز از آن رونمایی کرد، پشتیبانی می‌شود. ادوبی گفت Firefly 3 تصاویری با کیفیت بالاتر نسبت به مدل‌های قبلی تولید می‌کند، تغییرات بیشتری را ارائه می‌کند و درخواست‌های شما را بهتر درک می‌کند. این شرکت ادعا می کند که تاکنون بیش از 7 میلیارد تصویر با استفاده از Firefly تولید شده است.

Adobe تنها شرکتی است که ویژگی های هوش مصنوعی مولد را در محصولات خود پر می کند. در طول سال گذشته، شرکت‌های بزرگ و کوچک، محصولات و خدمات خود را با هوش مصنوعی بهبود بخشیده‌اند. برای مثال، هر دو گوگل و مایکروسافت، Search و Office را به ترتیب با ویژگی‌های هوش مصنوعی ارتقا داده‌اند. اخیراً متا شروع به قرار دادن چت ربات هوش مصنوعی خود در فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام کرده است.

اما در حالی که هنوز مشخص نیست این شرط‌بندی‌ها چگونه انجام می‌شوند، به‌روزرسانی‌های ادوبی برای Photoshop از نظر مادی برای سازندگان مفیدتر به نظر می‌رسند. این شرکت گفت که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی فتوشاپ باعث افزایش 30 درصدی اشتراک‌های فتوشاپ شده است. در همین حال، هوش مصنوعی مولد در کانون هنرمندان، نویسندگان و دیگر متخصصان خلاق قرار گرفته، که می‌گویند مدل‌های پایه‌ای که این فناوری را تقویت می‌کنند بدون رضایت یا غرامت در رسانه‌های دارای کپی رایت آموزش داده شده‌اند.

شرکت‌های مولد هوش مصنوعی در حال حاضر در حال مبارزه با دعوای حقوقی ده‌ها هنرمند و نویسنده هستند. ادوبی می‌گوید که Firefly بر روی رسانه‌های دارای مجوز از Adobe Stock آموزش دیده، زیرا برخلاف رقبایی مانند Midjourney که مدل‌های آن تا حدی با حذف غیرقانونی تصاویر از اینترنت آموزش داده می‌شود، برای ایجاد محتوا برای استفاده تجاری طراحی شده است. در جهت رفع نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد اطلاعات نادرست، ادوبی اشاره کرد که تمام تصاویری که در فتوشاپ با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌شوند، به‌طور خودکار شامل “Content Credentials” برچسب گذاری می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا