نرم افزار و اینترنت

فناوری ارتقا مقیاس جدید ادوبی از هوش مصنوعی برای وضوح تصویر استفاده می کند

اکثر ویژگی‌ها و آزمایش‌های جدیدی که ادوبی اخیراً ارائه کرده، شامل هوش مصنوعی، مانند افزودن و حذف شی برای Premiere Pro و تولید تصویر مبتنی بر متن در فتوشاپ است. بر اساس گزارش ورج، این شرکت VideoGigaGAN را معرفی کرده، یک ویژگی آزمایشی هوش مصنوعی که می‌گوید می‌تواند ویدیو را تا هشت برابر افزایش دهد، بدون اینکه مصنوعات معمولی مانند سوسو زدن یا اعوجاج داشته باشد.

به گفته ادوبی، VideoGigaGAN از دیگر روش‌های Video Super Resolution (VSR) غلبه می‌کند، زیرا از مصنوعات و سوسو زدن‌های معمولی که توسط GAN (General Adversarial Networks) معرفی می‌شوند، جلوگیری می‌کند. در همان زمان، وضوح و جزئیات را در جایی که اکثر سیستم های دیگر قادر به انجام هر دوی این کارها به طور همزمان نیستند، اضافه می کند.

البته، این سیستم جزئیاتی را می سازد که از پارچه کامل وجود ندارد، بنابراین برای مواردی مانند بهبود ویدیوهای پزشکی قانونی، نمایش های جنایی به سبک CSI مناسب نیست. اما جزئیاتی که اضافه می کند به طرز چشمگیری واقعی به نظر می رسد، مانند بافت پوست، موهای ظریف و موارد دیگر. به گفته محققان Adobe، این مدل بر روی یک نمونه‌بردار تصویر در مقیاس بزرگ به نام GigaGAN ساخته شده است.

اگر به محصولاتی مانند Premiere Pro یا After Effects اضافه شود، می‌تواند به تولیدکنندگان ویدیو اجازه دهد عکس‌های با وضوح پایین بسیار بهتر به نظر برسند، اگرچه استفاده از هوش مصنوعی بیش از حد باعث افزایش افراد می‌شود یک عمل بحث برانگیز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا