نرم افزار و اینترنت

اپل iOS 16 با انبوهی از ویژگی ها معرفی شد

اپل سرانجام از نسخه iOS 16 در رویداد WWDC 2022 رونمایی کرد. نسخه بعدی سیستم عامل موبایل اپل با انبوهی از پیشرفت های کوچک اما معنی دار همراه است. در ادامه نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه می پردازیم.

لاک اسکرین

iOS 16 صفحه‌ای از کتاب WatchOS را برداشته و شخصی‌سازی عمیق‌تری را به صفحه قفل می‌آورد و اکنون بیشتر شبیه یک واچ فیس بزرگ به نظر می‌رسد. می‌توانیم فونت و رنگ‌های ساعت را سفارشی کنیم یا ویجت‌های سفارشی را در اطراف آن قرار دهیم (مانند عوارض روی ساعت و قرار دادن یک عکس حالت پرتره برای عمق بیشتر). به علاوه، یک گالری با ترکیب‌های ساعت و ویجت از پیش ساخته شده، و والپیپرهای متحرک وجود دارد که انیمیشن‌های آب‌وهوا یا صفحه ساعت Astronomy را به صفحه قفل شما می‌آورد.

تنظیمات لاک اسکرین را می توان به یک حالت فوکوس اختصاصی مرتبط کرد – برای مثال می توانید یک صفحه قفل متفاوت برای Work و Sleep داشته باشید. توسعه دهندگان می توانند ویجت های سفارشی را برای صفحه قفل با یک کیت ویجت کاملاً جدید بسازند. همچنین یک Live Activities API جدید وجود دارد که ویجت زنده ای را روی صفحه قفل شما قرار می دهد که در زمان واقعی به روز می شود.

اعلان‌های Locksceen اکنون از پایین صفحه قفل بالا می‌آیند، به‌جای اینکه در وسط علامت‌گذاری شوند. بنابراین، عکس مورد علاقه شما دیگر پنهان نخواهد شد! می‌توانید ویجت‌ها را پایین بیاورید تا آنها را از سر راه بردارید و دوباره به سمت بالا بکشید – که بهتر از نادیده گرفتن آنها و از دست دادن آنها برای همیشه است. یک صفحه قفل موسیقی کاملاً جدید وجود دارد که کل صفحه نمایش را اشغال می کند و آلبوم هنری بیشتر و دکمه های پخش بزرگتر را به شما نشان می دهد.

ارتقا به Focus Mode

حالت فوکوس یا Focus Mode دقیق‌تر جایگزین Do Not Disturb ساده با iOS 15 شد. می‌توانید حالت‌های فوکوس متعددی را تنظیم کنید تا امکان تماس از شماره‌های خاص را فراهم کند، فقط برنامه‌های خاصی را مجاز کند، یا کل صفحه‌های اصلی را مسدود کنید که در غیر این صورت حواس شما را پرت می‌کنند.

در iOS 16، اپل این کار را فراتر خواهد برد – می‌توانید حساب‌های ایمیل خاص، رشته‌های iMessage، وب‌سایت‌ها در سافاری، تب‌ها و گروه‌های برگه، و رویدادها را در تقویم فیلتر کنید. شما به طور مؤثرتری قادر خواهید بود بین زندگی شخصی و کاری خود شکاف ایجاد کنید، اگرچه به نظر می رسد که برای رسیدن به آن کار زیادی انجام دهید. اپل می‌گوید یک API جدید وجود خواهد داشت که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را راحت‌تر در گردش کار Focus ادغام کنند.

iMessage

iMessage در نهایت از ویرایش پیام و مستقیماً از «لغو ارسال» برای پیام‌های شما پشتیبانی می‌کند. به علاوه، اکنون این امکان وجود دارد که فقط با کشیدن انگشت روی آن پیام را به عنوان خوانده نشده علامت گذاری کنید، بنابراین فراموش نکنید که بعداً پاسخ دهید. SharePlay یک ویژگی جدید FaceTime است که به شما امکان می‌دهد شوهای را تماشا کنید و در حین مکالمه با بهترین‌های خود به موسیقی گوش دهید، بنابراین می‌توانید در مورد محتوایی که هر دو از آن لذت می‌برید واکنش نشان دهید، بحث کنید و یادداشت کنید. این ویژگی اکنون به iMessage می‌آید، بنابراین می‌توانید در عوض در حین تماشای ویدیو چت کنید.

iOS 16 اکنون دارای دیکته ارتقا یافته نیز خواهد بود. نسخه نمایشی کوچکی که از ارائه روی صحنه دریافت کردیم نشان داد که آیفون می تواند گفتار را به وضوح درک کند و آن را به متن، دستور زبان و علائم نگارشی در نقطه منتقل کند. حتی می‌تواند وقتی کاربر می‌گوید «اموجی بی‌نظیر» عکس‌العمل مناسبی نشان می‌دهد – آیفون ایموجی را در انتهای جمله، جایی که قرار بود قرار دهد، قرار می‌دهد.

ویژگی های جدید Wallet

از آنجایی که کیف پول اپل در حال تبدیل شدن به مکانی است که می توانید تمام اطلاعات و کلیدهای دیجیتال خود را ذخیره کنید، اپل اکنون به دنبال راه هایی برای اشتراک گذاری کلیدها است. به زودی می‌توانید کلید دیجیتال را با اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید – برای اتاق‌های هتل یا زمانی که به دوستی اجازه می‌دهید برای آبیاری گل‌هایتان بیاید. این ویژگی به اشتراک گذاری با دارندگان غیر آیفون نیز گسترش خواهد یافت!

Apple Pay

بازرگانان اکنون می توانند فقط با ضربه زدن آیفون خود به آیفون مشتری، پرداخت های Apple Pay را دریافت کنند. هیچ دستگاه کارت خوان یا لوازم جانبی مورد نیاز نیست.

بازطراحی Apple Maps

اپل مپس به‌روزرسانی بزرگ دیگری را دریافت کرده که نقشه‌های سه بعدی عظیمی را با جزئیات بسیار به ما می‌دهد. می‌توانید برای بررسی مدل سه‌بعدی ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایی که انتظار دیدن آنها را داشته باشید، در مناطقی بزرگ‌نمایی کنید. Maps اکنون از مسیرهای چند توقفه با حداکثر 15 توقف پشتیبانی می کند و می توانید این مسیرها را برای استفاده مجدد در آینده ذخیره کنید. تب Transit در Maps اکنون به شما اطلاع می دهد که هزینه رفت و آمد شما چقدر است (تقریباً احتمالاً) و می توانید کارت های حمل و نقل خود را مستقیماً در برنامه Maps اضافه کرده و فراخوانی کنید.

Safety Check

بسیاری از ما گذرواژه‌ها، خدمات و موقعیت مکانی را با هر کسی که با آن زندگی می‌کنیم به اشتراک می‌گذاریم. با این حال، گاهی اوقات زندگی اتفاق می افتد و روابط اتفاق نمی افتد، و شما باید تمام مجوزها و گذرواژه هایی را که با شخصی به اشتراک گذاشته اید پاک کنید. این گاهی اوقات یک کار خسته کننده است، به خصوص که توسط یک تن از احساسات سنگین شده است. بررسی ایمنی جدید iOS 16 به سرعت همه چیز را به یک لیست گلوله آسان با جابه‌جایی‌ها تبدیل می‌کند – می‌توانید خیلی سریع ببینید چه کسی گذرواژه، حساب‌های اشتراک‌گذاری شده و مکان‌های شما را دارد. و شما می توانید آن را خاموش کنید و آن را فراموش کنید!

HomeKit جدید، اما HomeKit نیست!

اپل بالاخره یک گام به عقب در فلسفه “Wall up Everything” خود برداشته است. بازار خانه های هوشمند انبوهی از اقلام، هاب ها و سیستم هایی است که کار کردن با یکدیگر به طرز عجیبی گیج کننده هستند! به همین دلیل است که اپل تصمیم گرفته از HomeKit کلاسیک دور شود و با تعداد زیادی از رهبران صنعت برای ایجاد “Matter” شریک شده است. یک هاب هوم کیت جدید که بسیار بازتر و همکاری با سایر دستگاه های سازنده خواهد بود. ما یک نماد Samsung SmartThings را در لیست شرکا مشاهده کردیم. Matter از طریق اپل واچ، آیفون، آیپد و مک شما کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به زودی تمام وسایل هوشمند خانه خود را کنترل کنید.

منبع
phonearena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا