گوناگون

این ربات انسان نما جدید می تواند با سرعت 6 کیلومتر در ساعت بدود

مرکز نوآوری ربات های انسان نما پکن از ربات انسان نما تیانگونگ رونمایی کرد که قادر است مانند انسان با سرعت 6 کیلومتر در ساعت بدود. این یک پیشرفت قابل توجه در زمینه رباتیک است، به طوری که Tiangong اولین ربات انسان نما کاملاً الکتریکی در جهان است که به این موفقیت دست یافته است.

تیانگونگ با قد 163 سانتی متر و وزن 43 کیلوگرم، طراحی سبک وزنی دارد که امکان دویدن پایدار را فراهم می کند. این ربات از چندین سنسور ادراک بصری، یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای بینایی سه بعدی استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد به طور موثر در محیط خود حرکت کند. علاوه بر این، این ربات به سنسورهای نیروی شش بعدی با دقت بالا برای بازخورد دقیق نیرو مجهز شده است.

Tiangong از یک روش جدید یادگیری مهارت حرکتی ربات انسان نما به نام “آموزش تقلید تقویت کننده پیش بینی کننده مبتنی بر حافظه حالت” استفاده می کند. این روش نقش مهمی در دستیابی به توانایی ربات برای دویدن طبیعی داشت. توسعه دهندگان بر باز بودن و سازگاری Tiangong تاکید کرده اند که به رابط های ارتباطی باز و گسترش انعطاف پذیر نرم افزار، سخت افزار و سایر ماژول های کاربردی اجازه می دهد. این سازگاری پتانسیل ربات را برای سناریوهای کاربردی مختلف تضمین می کند.

تیانگونگ حتی بدون ورودی بصری، با موفقیت در شیب ها و پله ها پیمایش کرد و توانایی خود را در سازگاری با محیط های متغیر نشان داد. همچنین با تنظیم راه رفتن خود در هنگام برخورد با موانع یا زمین های ناهموار، چابکی خود را نشان داد. رونمایی از Tiangong نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در توسعه ربات های انسان نما است. توانایی اجرای آن به طور طبیعی درها را برای کاربردهای بالقوه در زمینه های مختلف از جمله عملیات جستجو و نجات، واکنش در بلایا و صنعت تولید باز می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا