نرم افزار و اینترنت

گوگل نحوه تنظیم تایید اعتبار دو مرحله‌ای را در حساب کاربری تغییر می‌دهد

گوگل تغییراتی را در نحوه تنظیم تأیید اعتبار دو مرحله‌ای (2SV) در حساب های کاربری خود اعمال کرده است. غول جست‌وجو گفت: “روشن کردن تأیید اعتبار دو مرحله‌ای (2SV) توسط کاربران را ساده می‌کند، که این فرآیند را ساده‌تر می‌کند و اجرای سیاست‌های 2SV را برای مدیران در سازمان‌هایشان آسان‌تر می‌کند.

کاربرانی که می‌خواستند “روش‌های مرحله دوم” را به حساب‌های خود اضافه کنند، قبلاً باید 2SV را با یک شماره تلفن فعال کنند. با تغییرات جدید، آنها می توانند مستقیماً روش های مرحله دوم مانند Google Authenticator یا یک کلید امنیتی را قبل از فعال کردن 2SV در حساب خود اضافه کنند. گوگل اکنون دو گزینه را برای کاربرانی که می خواهند کلید امنیتی سخت افزاری را به عنوان لایه دوم امنیتی به حساب کاربری خود اضافه کنند، ارائه می دهد. آنها می توانند اعتبار FIDO1 را روی کلید امنیتی ثبت کنند یا یک رمز عبور را روی آن ذخیره کنند.

این شرکت خاطرنشان کرد که کاربرانی که حساب‌های Workspace دارند، ممکن است همچنان مجبور باشند از رمز عبور خود همراه با کلید عبور خود استفاده کنند، در صورتی که سازمانشان به آن نیاز داشته باشد. سازمان‌ها می‌توانند از خط‌مشی مدیریت “اجازه دادن به کاربران برای رد کردن گذرواژه‌ها هنگام ورود به سیستم با استفاده از کلیدهای عبور” برای ارائه ورود بدون رمز عبور به کاربران استفاده کنند.

گوگل در نیمه دوم سال 2022 کلید عبور را برای اندروید و کروم معرفی کرد. فناوری احراز هویت سال گذشته برای حساب‌های گوگل راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیارد بار در 400 میلیون حساب کاربری استفاده شده است. تغییر دیگری که گوگل ایجاد کرده این است که اگر بخواهید 2SV را از تنظیمات غیرفعال کنید، همه فاکتورهای دوم از جمله کدهای پشتیبان، تلفن های فاکتور دوم یا Google Authenticator به طور خودکار از حساب شما حذف نمی شوند. با این حال، اگر مدیری 2SV را برای کاربر از کنسول مدیریت خاموش کند، فاکتورهای دوم حذف می‌شوند تا مطمئن شود که گردش‌های کاری خارج از سفر کاربر بی‌تأثیر باقی می‌ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا