سخت افزار

معرفی مینی کامپیوتر AtomMan X7 Ti با تراشه اینتل Core Ultra 9

شرکت MINISFORUM از عرضه AtomMan X7 Ti اولین کامپیوتر Intel Ultra 9 AI مجهز به صفحه نمایش پویا در جهان خبر داد. AtomMan نام تجاری پیشرفته جدید MINISFORUM است که به توسعه محصولات با فناوری پیشرفته و با کارایی بالا اختصاص یافته است. در حال حاضر، برند AtomMan از دو زیر مجموعه تشکیل شده که شامل سری X (Exploration/AI) و سری G (Gaming) می شود.

AtomMan X7 Ti مجهز به پردازنده اینتل Core Ultra 9 است که بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری اینتل ساخته شده و شامل 16 هسته/22 رشته با حداکثر سرعت کلاک 5.1 گیگاهرتز، 24 مگابایت حافظه کش L3 و توان 65 وات می شود. گرافیک یکپارچه Arc Iris Xe دارای 8 هسته Xe و 8 واحد رهگیری پرتوی اضافی است که از رمزگذاری و رمزگشایی AV1 پشتیبانی می کند.

این تراشه با 128 واحد اجرا (هسته FP32) و پشتیبانی از فناوری نمونه برداری XeSS، به طور قابل توجهی رندر سه بعدی، ویرایش ویدیو، و جریان های کاری پخش زنده را بهبود می بخشد، و آن را برای اجرای بازی های AAA ایده آل می کند. علاوه بر این، X7 Ti مجهز به یک تراشه اختصاصی NPU (واحد پردازش عصبی) است که برنامه‌های هوش مصنوعی کم مصرف را امکان‌پذیر می‌کند. این می تواند مدل های زبان بزرگ را با حداکثر 200 میلیارد پارامتر اجرا کند و از ویژگی هایی مانند تبدیل متن به تصویر 1 ثانیه ای و 365 Copilot برای ارائه های تولید شده توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می کند.

قابل ذکر است که X7 Ti دارای یک صفحه نمایش لمسی 4 اینچی بر روی شاسی است که عملکردهایی مانند نظارت بر سیستم، نمایش زمان و تغییر تم شخصی را امکان پذیر می کند. همچنین دارای دوربین 1080p با سوئیچ فیزیکی و میکروفون دیجیتال دوگانه است. این دوربین از Windows Hello و افکت‌های استودیویی پشتیبانی کرده و پایه عمودی آن امکان تنظیم آسان زاویه را در طول کنفرانس‌های ویدیویی فراهم می‌کند.

سیستم خنک‌کننده Cold Wave در X7 Ti شامل یک فن خنک‌کننده بی‌صدا و سه لوله حرارتی مسی است که امکان انتشار عملکرد کارآمد را حتی در 65 وات فراهم کرده که برای بازی‌های با کارایی بالا و حجم‌های کاری خلاقانه مناسب است. از نظر فضای ذخیره سازی، X7 Ti دارای 2 اسلات حافظه DDR5 SODIMM با پشتیبانی از 96 گیگابایت رم با فرکانس بالا DDR5 5600 مگاهرتز، 2 اسلات M.2 PCIe 4.0 SSD با پشتیبانی حداکثر 4 ترابایت حافظه SSD و یک اسلات کارت توسعه SD با سرعت 100 مگابایت بر ثانیه است.

برای اتصال، AtomMan X7 Ti شامل دو درگاه USB4، یک پورت HDMI 2.1 و یک درگاه DP 2.0 است که امکان اتصال همزمان به چهار نمایشگر 4K را برای چندوظیفگی کارآمد فراهم می کند. همچنین یک رابط بومی OCulink داشته که از پهنای باند انتقال حداکثر 64 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند، که برای گسترش کارت گرافیک دسکتاپ خارجی بدون اشغال اسلات M.2 مناسب است. دو پورت اترنت 5G روی شاسی از تجمع پیوند پشتیبانی می کند و شبکه کامپیوتری پایدار را تضمین می کند. متاسفانه شرکت قیمت این مینی کامپیوتر جدید را اعلام نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا