صوتی و تصویری

ساندبار در برابر گیرنده AV: کدام گزینه برای خانه شما مناسب است؟

در تصمیم گیری برای نصب ساندبار یا تنظیم گیرنده AV مشکل دارید؟ بیایید در مورد هر دو ستاپ و نحوه مقایسه آنها از نظر کیفیت صدا، راحتی و هزینه صحبت کنیم.

مختصری در مورد ساندبار و گیرنده AV

ساندبار یک سیستم بلندگوی براق و جمع و جور است که برای افزایش کیفیت صدای تماشای تلویزیون شما طراحی شده است. این معمولاً یک سیستم بلندگوی باریک و بلند بوده که می تواند روی دیوار نصب شود یا در مقابل تلویزیون قرار گیرد. ساندبارها اغلب دارای یک تقویت کننده داخلی هستند و گاهی اوقات شامل یک ساب ووفر مجزا و بلندگوهای جانبی برای تنظیمات نوار صوتی سطح بالا می شوند. آنها به دلیل سادگی در راه اندازی و استفاده از آنها معروف هستند، زیرا معمولاً فقط به یک اتصال به تلویزیون نیاز دارند.

گیرنده AV هاب مرکزی برای مدیریت سیگنال های صوتی و تصویری در سیستم سینمای خانگی است. صدا و تصویر را از منابع مختلف دریافت می‌کند (مانند پخش‌کننده‌های بلوری، کنسول‌های بازی، و جعبه‌های کابل)، این سیگنال‌ها را پردازش می‌کند و آنها را به بلندگوهای متصل و تلویزیون یا پروژکتور ارسال می‌کند. تنظیمات گیرنده AV از یک گیرنده AV و انواع مختلف بلندگوها برای ایجاد انواع مختلف سیستم صدای فراگیر استفاده می کنند. سیستم‌های گیرنده AV به ارائه تجربه صدای فراگیر قابل تنظیم‌تر و پویاتر معروف هستند، اما معمولاً راه‌اندازی آن‌ها پیچیده است.

مقایسه ساندبار با گیرنده AV

انتخاب سیستم صوتی مناسب می تواند تجربه سرگرمی خانگی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. چه در حال ارتقاء تنظیمات فعلی خود یا شروع از ابتدا، مهم است که نقاط قوت و ضعف بین نوار صوتی و تنظیم گیرنده AV (صوتی/تصویری) را درک کنید. هنگام صحبت در مورد تنظیمات ساندبار و گیرنده AV، سه ملاحظات اصلی وجود دارد: صدای فراگیر، راحتی و هزینه.

صدای فراگیر

اکثر مردم ساندبارها و ستاپ گیرنده AV را خریداری می کنند تا از تجربه صوتی فراگیر و کیفیت صدای بسیار برتر از تلویزیون استاندارد لذت ببرند. ساندبار با استفاده از پردازش صدای فراگیر دیجیتال و بلندگوهای متعدد برای پرتاب امواج صوتی به سقف و دیوارها و ایجاد صدای فراگیر مجازی، یک تجربه صوتی فراگیر را فراهم می کند.

مشکل صدای فراگیر مجازی/شبیه سازی شده این است که فقط در فضاها و شرایط ایده آل کار می کند. فاصله ناهموار دیوارها، تزئینات دیوار، سقف های بلند و وسایل مختلف در اتاق می توانند به راحتی و به میزان قابل توجهی غوطه وری را کاهش دهند. جدا از یک فضای ایده آل، یک فرد همچنین باید در مرکز اتاق باشد تا بهترین شانس را برای تجربه سطح خوبی از غوطه وری صوتی داشته باشد.

این باعث می شود صدای فراگیر در ساندبار برای غوطه وری صوتی سه بعدی ناسازگار باشد. برخلاف ساندبار، گیرنده‌های AV با قرار دادن چند بلندگو در اتاق و پردازش کانال‌های صوتی مناسب با استفاده از پردازنده‌های صدای فراگیر دیجیتال (DSP) در گیرنده AV، صدای فراگیر واقعی را ارائه می‌کنند.

در سیستم صدای فراگیر استاندارد 5.1، ستاپ گیرنده AV از دو بلندگوی ماهواره‌ای استفاده می‌کند که در جلوی چپ و راست جلوی بیننده، دو بلندگوی اصلی در عقب چپ و راست عقب، یک بلندگوی مرکزی در وسط درست در مقابل شنونده، و یک ساب ووفر در هر نقطه‌ای نزدیک به ستاپ قرار می‌گیرند. ستاپ گیرنده AV با قرار دادن بلندگوها در اطراف شنونده، تجارب صدای فراگیر برتری را ارائه می‌کنند و نسبت به سیستم نوار صوتی سازگارتر هستند.

راحتی

ساندبارها به اندازه تنظیم گیرنده AV صدای فراگیر خوبی ندارند زیرا بیشتر برای راحتی طراحی شده اند. تنظیم پیش فرض ساندبار شامل چندین بلندگوی کوچک در داخل آن است. از آنجایی که این بلندگوها کوچک و به هم متصل هستند، ساندبار تنها به یک کابل نیاز دارند. این باعث می‌شود ساندبار راه‌حلی عالی برای افرادی باشد که به دنبال راه‌حلی برای نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی خود هستند.

همچنین می توانید یک ساب ووفر برای کنترل باس و حتی چند بلندگوی عقب برای صدای فراگیر بهتر اضافه کنید. البته، این به معنای تنظیم بلندگوها است که ضریب راحتی تنظیم ساندبار را کاهش می دهد. برخلاف ماهیت plug-and-play ساندبارها، سیستم های گیرنده AV کاملا برعکس هستند.

از آنجایی که ستاپ گیرنده AV از چندین بلندگو به همراه گیرنده AV استفاده می‌کنند، ستاپ یک تنظیم صدای فراگیر استاندارد 5.1 به معنای راه‌اندازی شش دستگاه است که هر کدام سیم‌ها، موقعیت‌ها و گزینه‌های نصب متفاوتی دارند. این امر تنظیمات گیرنده‌های AV را پیچیده‌تر می‌کند و حتی با ساب‌ووفر و بلندگوهای عقب‌دار، نصب آن‌ها را راحت‌تر از ساندبار می‌کند.

هزینه

گزینه های بسیار ارزان تری برای ساندبارها نسبت به گیرنده های AV وجود دارد. با این حال، این به طور خودکار ساندبارها را ارزان تر از ستاپ گیرنده AV نمی کند. هنگام مقایسه ساندبار و گیرنده AV با کیفیت صدا و مرحله صدای قابل مقایسه، سیستم گیرنده AV راه حل مقرون به صرفه تری خواهد بود.

این به این دلیل است که ستاپ گیرنده‌های AV کیفیت صدا و ظهور صدا را در اولویت قرار می‌دهند که هزینه آن زمان تنظیم طولانی‌تر، فضای مورد نیاز بیشتر و منحنی یادگیری شیب‌دار است. بدون محدودیت فضا، استایل و راحتی، سازندگان به راحتی می‌توانند بلندگوها و گیرنده‌های AV را با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از ستاپ ساندبار مشابه طراحی کنند.

علاوه بر این، ستاپ گیرنده AV می توانند تقریباً با هر برندی از بلندگوها با استفاده از انواع رابط ها و رابط ها کار کنند و هزینه نگهداری، تعمیر و ارتقاء نصب را ارزان تر می کنند. در مقابل، ستاپ ساندبار با ساب ووفر و بلندگوهای پشتی اغلب از فناوری اختصاصی استفاده می کنند و گاهی اوقات فقط به صورت باندل یا بسته فروخته می شوند. بنابراین، تضمینی وجود ندارد که بتوانید سیستم ساندبار خود را در آینده ارتقا دهید.

اگر ستاپ خانه شما باید کیفیت صدای عالی و تجربه صدای فراگیر کامل داشته باشد، راه‌اندازی گیرنده AV راه‌حل ارزان‌تری خواهد بود. اما اگر فقط به یک تجربه صوتی بهتر از آنچه تلویزیون شما در حال حاضر ارائه می دهد نیاز دارید، ساندبار گزینه ارزان تری خواهد بود.

جمع بندی

برای بسیاری از کاربران، ساندبار به دلیل سادگی و کارایی آن، انتخاب ایده آلی است. این به ویژه برای بینندگان معمولی که خواهان ارتقای صدا بدون پیچیدگی سیستم صدای فراگیر کامل هستند، مناسب است. ساندبارها می توانند وضوح دیالوگ را در برنامه های تلویزیونی و فیلم ها به طور قابل توجهی بهبود بخشند، چشم انداز کلی صوتی را ارتقا دهند، و این کار را بدون غرق کردن فضای زندگی با تجهیزات انجام دهند.

اگر از علاقه مندان به صدا هستید یا اتاق بزرگی دارید که می تواند از تجربه صوتی فراگیرتری بهره مند شود، ارتقا به تنظیمات گیرنده AV ممکن است حرکت درستی باشد. این به ویژه برای کسانی که به صدای با وفاداری بالا و تجربه صدای فراگیر واقعی اهمیت می‌دهند. ستاپ گیرنده AV نیز برای هر کسی که به دنبال ساخت یک اتاق سینمای خانگی اختصاصی بوده، انتخاب بهتری است.

در پایان روز، تصمیم بین ساندبار و گیرنده AV به نیازهای خاص شما، اندازه و پیکربندی اتاق، زمان و بودجه شما بستگی دارد. در حالی که ساندبار یک راه ساده و سرراست برای بهبود صدای تلویزیون شما فراهم کرده، یک گیرنده AV تجربه غنی‌تر و فراگیرتری را ارائه می‌کند که می‌توان آن را به دلخواه شخصی‌سازی کرد. آنچه برای سرگرمی خانگی شما مهم است را در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا