نرم افزار و اینترنت

گوگل به کاربران امکان رایگان نظارت بر دارک وب را می‌دهد

طبق گزارش Fast Company، گوگل در به‌روزرسانی اخیر خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرده است که سرویس نظارت بر دارک وب خود، که به “گزارش دارک وب” معروف است، تا پایان ماه برای تمامی کاربران گوگل در 46 کشور، از جمله آمریکا و بریتانیا، قابل دسترسی خواهد بود.

این امکان پیشتر تنها برای کاربران عضو Google One مهیا بود. با مراجعه به myactivity.google.com، گزارش دارک وب در بخش “Results about you” قرار می‌گیرد. این ویژگی، الگوریتم‌هایی را که در مسیرهای دیجیتالی اشتباه قرار گرفته‌اند، اسکن می‌کند تا بررسی کند آیا اطلاعات شخصی شما در دارک وب فاش شده است یا خیر.

این اطلاعات شامل نام، آدرس، شماره تلفن و حساب‌های ایمیل شما می‌شود. این ویژگی به‌ویژه برای کسانی که قربانی هک، نشت اطلاعات یا سرقت هویت شده‌اند، مفید است. به تازگی، اطلاعات 7.6 میلیون مشتری AT&T در دارک وب فاش شد که موجب شد این شرکت مخابراتی مجبور به بازنشانی رمزهای عبور کاربران آسیب‌دیده خود شود.

سرویس‌هایی مانند Proton Mail و LastPass پیش از این ویژگی‌هایی داشتند که دارک وب را برای یافتن اطلاعات کاربران و رمزهای عبور فاش شده اسکن می‌کردند و در صورت کشف هرگونه نشتی، به کاربران هشدار می‌دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا