روشنایی خودکار یک تنظیم صفحه نمایش است که اکثر دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها از آن استفاده می کنند. آنها از یک سنسور نور محیطی برای اندازه گیری خودکار نور محیط در یک اتاق استفاده می کنند و نمایشگر را متناسب با آن تنظیم می کنند. این می تواند یک راه عالی برای جلوگیری از تنظیم سطح روشنایی به صورت دستی باشد.

غیرفعال کردن روشنایی خودکار در macOS ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برخلاف iOS، در تنظیمات Accessibility بوده. می‌توانید روشنایی خودکار را در همه مک‌های مدرن غیرفعال کنید، صرفنظر از اینکه دارای صفحه نمایش Liquid Retina XDR یا صفحه نمایش استاندارد Retina باشد. برای خاموش کردن روشنایی خودکار در مک:

  1. به منوی اپل در نوار منو بروید، سپس System Settings را انتخاب کنید.
  2. به پایین بروید و Displays را در نوار کناری انتخاب کنید.
  3. بعد، Automatically adjust brightness را خاموش کنید.

این تنها کاری است که برای غیرفعال کردن روشنایی خودکار در مک باید انجام دهید. اکنون، باید با استفاده از صفحه کلید یا مرکز کنترل در macOS، روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید. در همان تب تنظیمات، اگر می‌خواهید پنجره‌ها و متن برنامه‌ها را کوچک‌تر کنید تا بیشتر روی دسکتاپ شما قرار بگیرد، می‌توانید وضوح صفحه نمایش مک خود را نیز تغییر دهید.

چرا روشنایی خودکار را در مک خود خاموش کنید؟ در حالی که فعال کردن روشنایی خودکار می تواند راحت باشد، گاهی اوقات دستگاه شما ممکن است آن را بیش از حد روشن کند یا آن را برای محیط شما بسیار کم کند. برخورد منظم با این موضوع می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین، تنظیم دستی گاهی آسان‌تر است، به‌ویژه از آنجایی که انجام آن در مک یک اقدام سریع است. همچنین، اگر در محیطی با نور ثابت کار می کنید، دلیل کمتری برای فعال کردن روشنایی خودکار وجود دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *