اپل روز گذته در کنفرانس اختصاصی خود از جدیدترین آیپد 9.7 اینچی با پشتیبانی از قلم Apple Pencil رونمایی کرده که قیمت پایه آن 329 دلار است.

نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی از اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب دانش‌آموزان هرچه بهتر بتوانند خلاقیت و نوآوری‌های خود را به تصویر بکشند. اما این قلم تنها با آیپد پرو سازگاری داشت و به‌صورت جداگانه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسید. با این حال این آی‌پد با لوازم جانبی سایر برندها از جمله قلم ۴۹ دلاری لاجیتک نیز سازگار خواهد بود. نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آیپد ۹.۷ اینچی از تاچ آی‌دی، دوربین HD FaceTime، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی iSight و پردازنده‌ی A10 Fusion بهره می‌برد. این تبلت در نسخه‌ی LTE نیز به‌ فروش خواهد رسید و به ادعای اپل، باتری آن حدود ۱۰ ساعت شارژدهی می‌کند.

به گفته اپل در اپ‌استور بیش از ۲۰۰ هزار اپلیکیشن آموزشی وجود دارد که بسیار بهتر و پیشرفته‌تر از اپلیکیشن‌های تحت وب (در ChromeOS) هستند. اپل با ارائه امکاناتی هوشمندانه به معلمان اجازه می‌دهد تا گزارش‌ها را به صورت مستقیم در اپلیکیشن Pages وارد کنند. خبر خوب این که اپل متعهد شده تا نسخه جدید اپلیکیشن‌هایی نظیر Pages، Numbers و Keynote از قلم هوشمند اپل پشتیبانی کنند. علاوه بر ویژگی‌های متمرکز آموزشی، اپل همچنین برخی از قابلیت‌های واقعیت افزوده آیپد 9.7 اینچی جدید خود را نیز به روز رسانی کرده است.

از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه Forggipedia‌ اشاره کرد که به دانش آموزان اجازه می‌دهد به صورت مجازی و با استفاده از Apple Pencil، بدن یک قورباغه را کالبد شکافی کنند. اپل فضای ذخیره‌سازی رایگان iCloud را نیز برای دانش‌آموزان از ۵ گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد و این موضوع سرویس‌ اپل را به گزینه‌ای مناسب برای بکاپ‌ گرفتن از اطلاعات آیپد و استفاده از سرویس عکس اپل بدل می‌کند.

آیپد جدید اپل قرار است برای مدارس با قیمت 299 دلار و برای مشتریان عادی نیز با قیمت 329 دلار به فروش خواهد رسید. در ادامه مطلب مشخصات فنی این آیپد را مشاهده خواهید کرد.

ابعاد 240 در 169.5 در 7.5 میلی متر
وزن 469 گرم (Wi-Fi) 478 گرم LTE))
نمایشگر 9.7 اینچ پنل LED-backlit IPS LCD با صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ، رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 4به3
محافظ شیشه‌ ضد خش, پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
سیستم عامل iOS 11.3
پردازنده Apple A10 Fusion با چهارچهار هسته‌ای 2.34 گیگاهرتز (دو هسته‌ی Hurricane + دو هسته‌یZephyr ) به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR Series7XT Plus
حافظه داخلی 32/128 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس لمسی, تشخیص چهره و لبخند, HDR
دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسل (f/2.2, 720p@30fps ، تشخیص چهره, HDR, ، فیس‌تایم روی وای-فای یا شبکه موبایل, 31 میلی‌متری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 8827 میلی آمپر ساعت
حسگرها حسگر اثرانگشت (جلوی تبلت), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, قطب‌نما, فشارسنج
ارتباطات GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE و Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac,  دو بانده, هات‌اسپات و بلوتوث 4.2, A2DP, EDR, LE
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *