هرچه تعداد بیشتری از مردم یا از خانه کار می کنند یا فقط به دنبال سرگرمی در خانه هستند، زیرساخت های اینترنت اروپا دست و پنجه نرم می کند. بنابراین اتحادیه اروپا از ارائه دهندگان درخواست کرد تا استفاده از پهنای باند برای پخش ویدیو با کیفیت بالا را کاهش دهند.

در همین راستا، سرویس های دیزنی پلاس، اینستاگرام و فیسبوک اعلام کردند که بدلیل شیوع بیماری کرونا و برای کاهش بار پهنای باند، کیفیت سرویس استریمینگ خود را کاهش خواهند داد. پیش از این، سرویس های نتفلیکس و یوتیوب، آمازون پرایم و اپل تی وی پلاس نیز کیفیت خدمات استریم خود را کاهش داده بودند.

شرکت دیزنی سرویس جدید خود را در فرانسه (به درخواست دولت) با تاخیر راه اندازی می کند. همچنین سرویس دیزنی پلاس در انگلیس و سایر مارکت های اروپایی فردا 24 مارس راه اندازی می شود، ولی کیفیت پایین تری ویدیو ها پخش خواهد شد.

گفته می شود که استفاده از پهنای باند حداقل 25 درصد در کلیه کشورهای جدید اروپایی (شامل ایرلند ، آلمان ، اتریش ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و سوئیس) کاهش می یابد. تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا در بازارهای داخلی می گوید، این اقدام در جهت ارائه مصارف مراقبت های بهداشتی و آموزش های از راه دور مورد نیاز است. این اقدامات تا زمانی ادامه خواهد داشت که نگرانی در مورد اضافه بار زیرساخت ها وجود داشته باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *