اپل به تازگی از نسخه 2019 کامپیوتر iMac در دو مدل 21 و 27 اینچی با پردازنده های جدید اینتل و کارت گرافیک گرافیکی AMD Vega پرده برداشت. این آی‌مک‌های جدید، همچنان با همان طراحی گذشته در دو اندازه ۲۱.۵ و ۲۷ اینچ عرضه می‌شوند.

مدل 21 اینچی دارای پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i3 و Core i5 با کارت گرافیک Radeon Pro 555X GPU یا Radeon Pro 560X است. همچنین امکان سفارش این مدل با پردازنده نسل هشتمی Core i7، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon Pro Vega 20 با چهار گیگابایت حافظه برای کاربران فراهم شده است. با خرید این مدل یک نمایشگر 21 اینچی با وضوح 4K خواهید داشت.

در مدل‌ 27 اینچی با ۳ انتخاب روبرو خواهید بود که پردازنده نسل هشتمی ۳.۰ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5، پردازنده نسل نهمی ۳.۱ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5 و ۳.۷ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5 و در نهایت پردازنده نسل نهمی ۳.۶ گیگاهرتزی ۸ هسته‌ای Core i9 انتخاب‌های شما خواهند بود. همچنین گرافیک‌های Radeon Pro 570X، ۵۷۵X و ۵۸۵X هم برای سه مدل از پیش ساخته آی‌مک ۲۷ اینچی عرضه می‌شوند اما خریداران می‌توانند گرافیک این کامپیوتر را در زمان خرید، تا AMD Radeon Pro Vega 48 با ۸ گیگابایت حافظه، ارتقا دهند.

نسل جدید آی‌مک ۲۷ اینچی، به صورت پیش‌فرض با حافظه رم هشت گیگابایتی عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن، از نوع Fusion Drive خواهد بود. اما خریداران می‌توانند حافظه رم این کامپیوتر را تا ۶۴ گیگابایت در هنگام خرید ارتقا دهند و از حافظه داخلی تا سقف ۳ ترابایت حافظه فیوژن یا ۱ ترابایت حافظه SSD، انتخاب کنند. در دیگر بخش‌ها، آی مک های جدید تفاوت زیادی با مدل‌های قدیمی‌تر ندارند و مانند گذشته همچنان با ۴ خروجی USB 3 و ۲ رابط تاندربولت ۳ طرف خواهیم بود. همچنین در این مدل‌ها خروجی هدفون و کارت‌های حافظه SDXC نیز دیده می‌شوند.

این بروزرسانی‌هایی که گفتیم، تنها مختص به آی‌مک‌های معمولی بودند و نسخه حرفه‌ای‌تر این کامپیوترها یعنی iMac Pro، شامل بروزرسانی خاصی نشده است. البته، یک بروزرسانی در این زمینه وجود داشته و آن انتخاب گزینه حافظه رم ۲۵۶ گیگابایتی در هنگام خرید iMac Pro است. با پرداخت ۵۲۰۰ دلار مبلغ اضافه‌تر در هنگام خرید iMac Pro، می‌توانید حافظه رم ۲۵۶ گیگابایتی برای این محصول انتخاب کنید!

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *