فناوری

گوگل دامنه app. را با HTTPS پیش فرض راه اندازی کرد

گوگل امروز از دامنه app. با ضریب امنیتی سطح بالا HTTPS را معرفی کرد. پیش از این، گوگل دامنه app. را در سال 2015 از شرکت TLD به مبلغ 25 میلیون دلار خریداری کرد و امروز این دامنه را برای اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان و امنیت به عنوان هدف اولیه راه اندازی کرده است.

توسعه دهندگان می توانند از این دامنه به عنوان یک برگه بارگزاری برای به اشتراک گذاری لینک های دانلود، بروز نگه داشتن کاربران، داشته باشند. گوگل می گوید که یکی از مزیت های کلیدی دامنه .app در امنیت آن است. چراکه این دامنه بر بستر پروتکل رمز نگاری شده HTTPS است. به زبان ساده هر اپلیکیشن یا وب‌سایتی که تحت دامنه.app بارگذاری شود، فارغ از سیستم مدریت محتوا به طور پیش‌فرض اطلاعاتش بر اساس پروتکل https رمزگذاری می‌شود. بدین ترتیب علاوه بر پایداری برنامه، ضریب حریم امنیت خصوصی کاربران آن نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

حتی توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی نیز می‌توانند از این مزایا بهره ببرند، بدون اینکه نرم افزار تحت وب داشته باشند. دامنه app. گوگل به محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب تبلیغاتی و ردیابی توسط ISP ها و البته محافظت در برابر جاسوسی در شبکه‌های Wi-Fi باز می‌پردازد. این سرویس از فردا به طور عمومی قابل استفاده خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا