فناوری

مایکروسافت از تبلت اقتصادی Surface Go رونمایی کرد

پس از هفته ها انتظار و گمانه زنی های گوناگون، سرانجام کمپانی مایکروسافت از عضو جدید خانواده تبلت های سرفیس رونمایی کرد. این دستگاه که Surface Go نام دارد ارزان ترین تبلت مایکروسافت خواهد بود و قیمت پایه آن تنها 399 دلار در نظر گرفته شده تا بتواند رقیبی جدی برای همه تبلت های اندرویدی و iOS موجود در بازار باشد.

تبلت سرفیس گو از نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن تصویر 1800 در 1200 پیکسل و نسبت تصویر 3 به 2 بهره برده است. نمایشگر پیکسل‌سنس Surface Go، از لمس ۱۰ انگشت به‌صورت هم‌زمان و قلم سرفیس پن پشتیبانی می‌کند. تراکم ۲۱۶ پیکسل‌براینچ، سرفیس گو را در ردیف سرفیس ۳ با تراکم ۲۱۳ پیکسل‌براینچ قرار می‌دهد. همانند دیگر اعضای سری سرفیس، جنس قاب این محصول باکیفیت از فلز منیزیم ساخته شده است و قابلیت اتصال به کیبورد مغناطیسی را دارد. در سوی دیگر همچنان شاهد به کار گیری از یک پایه نگاه دارنده در قاب پشتی هستیم که امکان استفاده از تبلت در حالت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

دیگر مشخصات تبلت های سرفیس مانند دوربین با قابلیت تشخیص چهره و پورت شارژ اختصاصی نیز در Surface Go تکرار شده اند. با این حال یک پورت USB-C مشخصه جدید تبلت های کوچکتر مایکروسافت خواهد بود. مایکروسافت در این دستگاه هم از ویندوز 10 استفاده کرده تا کاربران ویندوزی بتوانند جایگزینی کاملا بهینه تر برای تبلت های مصرف محور مانند آیپد در اختیار داشته باشند.

همانند لپ تاپ سرفیس، اینجا هم ویندوز 10 در حالت S Mode قرار داده شده و البته کاربران می توانند در صورت نیاز به نسخه کامل ویندوز 10 آپدیت کنند. پشتیبانی از قلم اختصاصی سری سرفیس و همچنین کیبوردهای طراحی شده توسط مایکروسافت نیز وجود خواهد داشت و البته کاربران می بایست برای خرید هر یک از آنها 100 دلار هزینه کنند. یک ماوس جدید هم به صورت اختصاصی برای این تبلت معرفی شده که 35 دلار قیمت خواهد داشت.

در قلب این محصول شاهد استفاده از پردازنده Pentium Gold 4415Y اینتل در کنار 4 و 8 گیگابایت حافظه رم هستیم که در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. دلیل انتخاب این تراشه دو هسته‌ای نسل هفتمی، ایجاد تعادل قدرت پردازشی و گرمای حاصل از فعالیت آن عنوان شده است؛ چراکه با این روش عمر شارژ باتری به 9 ساعت کار مداوم افزایش پیدا کرده است. پردازنده‌ی مرکزی را واحد پردازش گرافیکی Intel HD Graphics 615 با ۲۴ واحد عملیاتی (EU) و فرکانس بیشینه‌ی ۸۵۰ مگاهرتز همراهی می‌کند؛

در حال حاضر تنها نسخه های WiFi این تبلت معرفی شده اند و قرار است تا پیش از پایان سال 2018 نسخه LTE آن هم در اختیار علاقمندان قرار گیرد. به گفته مایکروسافت، پیش فروش مدل های مختلف Surface Go از 10 جولای آغاز خواهد شد و اولین نسخه های این تبلت نیز از آگوست آینده در اختیار خریداران قرار می گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا