شیائومی جدیدترین گوشی‌هوشمند خود را از سری پوکوفون و با نام Pocophone F1 رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ارزان‌ترین نسخه‌ی پوکو F1 فقط ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

پوکوفون F1 که قرار است در هند با نام Poco F1 عرضه شود دارای تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون ۸۴۵ با تراشه گرافیکی Adreno 630 است. به این ترتیب این گوشی ارزان‌ترین مدل مجهز به این تراشه محسوب می‌شود. علاوه بر این تراشه هشت‌هسته‌ای ۲.۸ گیگاهرتزی شیائومی ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای پوکوفون در نظر گرفته است. نمایشگر 6.18 اینچی گوشی رزولوشنی معادل 2246 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 18.7 به 9 داشته و توسط شیشه محافظ گوریلا گلس پوشیده شده است.در پوکو F1 یک سنسور ماون قرمز برای پشتیبانی از تشخیص چهره در بریدگی نمایشگر قرار دارد.

شیائومی در پوکو F1 از وجود یک دوربین دوگانه با بهره‌گیری از سنسور‌های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده کرده است. با توجه به مشخصات ظاهری دوربین اصلی پوکو F1 می‌توان حدس زد که دوربین دوگانه پشتی از همان ماژول‌های مورد استفاده در Mi 8 SE بهره می‌برد که شامل سنسور IMX363 سونی با سایز ۱.۴ میکرومتری برای هر پیکسل و لنز با دیافراگم F/1.9 می‌شود. دوربین سلفی این گوشی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است و همان‌طور که گفتیم با حسگر فروسرخ و گیرنده مخصوص IR می‌تواند درست مانند آیفون ۱۰ اپل فرایند تشخیص چهره را سریع اما ایمن انجام دهد.

شیائومی پوکو F1 همراه با رابط کاربری MIUI 9.6 مبتنی بر اندروید اوریو راهی بازار می‌شود که البته یک رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده برای سری پوکو است. از جمله‌ی تغییرات اعمال‌شده می‌توان به همراه داشتن یک تم جدید مختص پوکو اشاره کرد که ظاهری شبیه به نوا لانچر دارد. انتظار می‌رود ر آینده‌ی بسیار نزدیک شاهد انتشار به‌روزرسانی MIUI 10 برای این گوشی‌ هوشمند باشیم.

باتری Poco F1 هم ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی QuickCharge 3.0 و یک شارژر سریع درون جعبه است. این گوشی حتی بلندگوهای استریو نیز دارد و با فناوری LiquidCool شیائومی در بازی‌ها داغ نخواهد شد. پوکوفون در چهار رنگ مشکی گرافیتی، آبی استیل، قرمز و نسخه مقاوم Armored Edition به بازار عرضه خواهد شد. قیمت پایه نسخه ۶/۶۴ گیگابایتی ۳۰۰ دلار، قیمت نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۳۴۵ دلار و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۴۱۵ دلار اعلام شده است. نسخه محدود Armored Edition نیز ۸/۲۵۶ گیگابایتی بوده و با قیمت ۴۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *